Sao Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Sao Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Sao Paulo

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

05 Januari 2011 | Brazilië, São Paulo

Bom dia,

Hier alles goed! We zijn gisteravond vertrokken uit Trindade en Paraty om de bus naar Sao Paulo te halen.
De bus ging om 23.10 maar we moesten nog even mail checken hoe we bij het hostel in Sao Paulo moesten komen. Al vroeg gingen we dus weg uit Trindade.

Overdag hadden we besloten om naar de waterval van Trindade te gaan. Zoals elke dag regende het, maar toch besloten we het door te gaan zetten. Samen met Kirry, een meisje van het hostel gingen we op pad. Voor we de bush bush in gingen, kwamen we een Braziliaans stel tegen, die zei dat het te glad en stijl was. Janneke en Kirry wilden het toch proberen, dus zette ook ik mijn beste beentje voor. Zo ver als we konden, hebben we geprobeerd de modder te trotseren, maar zelfs met blote voeten werd het te glad. Na een goed kwartier zijn we weer teruggegaan om een andere waterval te gaan bekijken, dichter bij het hostel. Op onze weg hier naartoe, hebben we nog heerlijk Acai genomen. Dit is een soort van ijs, gemaakt van de Braziliaanse acai bes. Veel suiker, maar het voelde gezond om deze te eten :)
Later zijn we nog naar de andere waterval gelopen. Ook dit pad was vrij glad, maar deze was een stuk makkelijker dan de vorige. Aangezien ik al mijn kleren voor de reis naar SP aan had, besloot ik niet door het water naar de tunnel te lopen. De andere twee deden dit wel en Janneke is zelfs door de tunnel gezwommen!! Bikkel als ze is. Ik heb wel zover mijn broek het aankon door het water over de stenen gelopen. Op onze weg terug heb ik mijn voet ergens in gestoken en het is nu lichtelijk aan het ontsteken. Het gaat nu wel weer, maar ik kan soms nogal een klungel zijn... Jodium op gedaan en hup! Als mijn grote teen te dik wordt, zal ik maar eens overwegen iets ermee te gaan doen ;)
In de avond afscheid genomen van de mensen van het hostel, beloofd ze up to date te houden over hostel in SP en toen gingen we onderweg! Naar Sao Paulo... Om 9 uur hadden we mail gecheckt en zaten we al klaar om in de bus te gaan. Echter, de ticketoffice was gesloten!! Hoe komen we dan aan de tickets???? Uiteindelijk hadden we vrienden gemaakt met een man uit Venezuela, die sieraden maakt en die is het gaan uitpluizen voor ons.. zover hij kon, we kwamen niet veel verder want hij begreep niet helemaal wanneer we nou naar SP wilden.. Samen met zijn vriend hebben ze ons tot half 11 weten te vermaken met half engels/ spaanse verhalen en hij heeft ook nog een ring voor ons beide gemaakt. Wel goed de tassen in de gaten gehouden natuurlijk.

Uiteindelijk bleek dat het loket om 11 uur open ging, wat we aan het begin al dachten en daar hebben we onze vouchers in kunnen leveren voor kaartjes. De bus was zwaar relaxed en na een ritje van een uurtje of 5,5 waren we aangekomen in Sao Paulo.
Ook de metro ging vrij makkelijk om 5 uur in de ochtend en om half 6 waren we al in het hostel. Super klantvriendelijk als ze zijn in het hostel "Limetime hostel" konden we al in onze bedden slapen en heb ik vanmorgen in mogen checken voor 1 nacht, dus hoeven we die paar uurtjes van vanmorgen er niet bij te rekenen!
Vandaag wasje gedraaid en naar de supermarkt geweest. Echt MEGA druk in die supermarkt. Wij zijn gewoon in de kortste rij (lees: rij van een man of 12) gaan staan en toen werd ik op mijn schouder getikt... Scheen het een rij voor ouderen, invaliden en zwangeren te zijn. Ik heb toen mijn buik flink uitgezet en gezegd dat ik zwanger ben. Uiteindelijk heb ik wel een hele oude man voorgelaten en hij begon van alles tegen met te zeggen in het Portugees. Zei toen dat ik niet zo goed Portugees sprak en hij vroeg toen waar ik vandaan kwam. Nadat ik had gezegd dat ik uit Holland kwam, zei hij in gebrekkig Nederlands: "jij spreekt Nederlands?". Echt super aardige meneer en heb de hele tijd met hem in het Engels verder gepraat. Bleek dat hij uit België komt en net voor de oorlog naar Brazilië is verhuisd. Hij heeft hier veel spijt van en had graag gewild dat hij nog in België zou wonen, omdat hij dan een beter leven had gehad. Verder hebben we het over mijn toekomstige kind gehad en heb ik overwogen om het in Brazilië geboren te laten worden. Ben trouwens in April uitgerekend...
Na de supermarkt zijn we de oude kant van de stad op gaan zoeken, maar dit gedeelte beviel ons lang niet zo als het gedeelte waar we verblijven. Schijnt ook een minder veilige plek te zijn na 4 uur smiddags.
Vanavond ga ik lekker sushi eten. Sao Paulo heeft enorm veel Japanners, dus aan sushi niet tekort.
Het is hier trouwens 29 graden en we zijn al heerlijk verkleurd.

Kan vandaag helaas geen foto's uploaden, want dit is een Apple computer en weet niet zo goed hoe ik daar foto's op kan zetten.. Zal dus na Manaus worden.

Bij jullie ook alles goed? Niet te koud?

beijos
Joline



  • 05 Januari 2011 - 20:02

    Mama:

    Hè hè met deze ondertiteling snap ik ongeveer wat je gezegd heb. Wat gaat de tijd trouwens snel, je bent alweer een week weg. Volgens mij heb je al voor 3 weken aan activiteiten gedaan, het is niet echt een relax vakantie hè?
    Hopelijk krijg je verder geen last van je teen, als je de komende dagen veel moet lopen. Nou meiden, geniet van de boompjes :) en een hele goede vlucht.
    xxx

  • 05 Januari 2011 - 20:27

    Pama Van Janneke:

    Hallo meiden, wat een erg gezellig stukje uit het braziliaanse.
    Zo te lezen hebben jullie het inderdaad errug naar jullie zin en zijn de mensen aardig.
    Wat die man uit belgie betreft, zo zitten er blijkbaar ook heel veel nederlanders die zo geemigreerd zijn er het daar nu heel moeilijk hebben. Maar toch leuk dat je die mensen tegenkomt.
    We volgen jullie zeker op jullei reis.
    Nog bedankt voor het onverwachte telefoontje, super fijn.
    Nou dag meiden, geniet van alles wat je meemaakt maar blijf wel voorzichtig.
    dikke xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxpama

  • 06 Januari 2011 - 07:31

    Saskia:

    Lieverd,

    Hele ervaringen weer zo te lezen.
    Succes met de teen...en genietse verder.
    xxx

  • 06 Januari 2011 - 09:37

    Allard:

    Stekkertje naar de Apple en alles gaat vanzelf!Alles komt automatisch in IPhoto.

  • 06 Januari 2011 - 15:33

    Monique:

    Wat een avontuur, kben wel een beetje jaloers hoor!!
    dus Joline, april.......dan heb je wel vier maanden zwangerschapsverlof verdient (hahahaha) op naar de volgende trip! (zo kan je het ook bekijken he)
    Hier is het echt Budweer, je kent het wel lekker kwakkelig, regenachtig, smorgens laat licht en vroeg donker sávonds. Geniet er maar goed van!
    groetjes Monique

  • 10 Januari 2011 - 09:44

    Br&da:

    hahaha en ze geloofden gewoon dat je zwanger was toen je spontaan je buik uitzette?? ;)
    Supergrappig..

    Nu snel je andere verhaal lezen :)

    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 116471

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: