Her name was Lola - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Her name was Lola - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Her name was Lola

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

20 Januari 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

hallo hallo,

Hier waarschijnlijk het laatste bericht uit Brazilie.
Zitten momenteel al ruim een dag in Rio en het is de hele reis nog niet zo warm geweest... het kwik haalde van de 39 graden. Om 9 uur in de ochtend was het al 32!

Tridade was echt nog heel fijn.. De laatste avond heerlijk wezen eten met Stael, Joost en Janneke. Overdag zijn we met de motortaxi naar een strandje verderop gegaan en geprobeerd terug te lopen, maar het was vloed en midden op de dag, heetste punt dus. Helaas hebben we terug moeten lopen. Op het moment dat we terug liepen zagen we een zwerm vliegen en deze hadden ons ook in de gaten. In één keer stormden ze op ons af met een groep van 50. We renden voor ons leven. Ik riep nog: Janneke!! WAARHEEN?!?! Waarop Janneke antwoordde: HET WATER IN!! De groep enge vliegen werd toen kleiner en kleiner.
Uiteindelijk bleken het grote mieren te zijn die, wanneer ze je bijten, je helemaal op kunt zwellen en zelfs kunt doodgaan! Toch nog actie gehad dus die dag.

Onze eerste dag in Rio was ook heel fijn. Zijn naar een strandje gegaan bij de suikerberg en hebben hier even genoten van het zonnetje, die zelfs om 4 uur in de middag nog bloedheet is!
In de avond met wat Engelse en Braziliaanse jongens op stap geweest in Lapa (een buurt in Rio), maar ik ben al vroeg naar het hostel gegaan, want had geen ID mee om in een club binnen te komen. Janneke is wel nog met een paar van het hostel uit haar dak gegaan op een straatfeest, waar ze dus uiteindelijk ook geen ID voor nodig had.

Vandaag zijn we naar Christo Redentor gegaan. Trammetje naar boven en natuurlijk hebben wij weer de gammele. Af en toe stopte hij en rolde hij een stuk terug naar beneden, erg spannend!
Uiteindelijk boven aangekomen en wat is het beeld groot zeg!! Op de foto lijkt het maar gewoon een beeld, maar het is erg imponerend, prachtig om te zien!
Nadat we hiervan hadden genoten, zijn we naar Ipanema en Copacabana geweest. Het strand is echt mega druk en er lopen allerlei kooplieden door de menigte heen en te schreeuwen om hun waar te verkopen. Bovendien was de zon ook niet om te harden, dus na twee uur zweten hadden we het wel voor gezien.

Vanavond laatste avond, dus lekker eten en daarna nog stappen!!

We zien er allebei echt heel erg tegenop om terug te gaan. We voelen ons beide thuis in Brazilie en hebben dan ook besloten een cursus Portugees te nemen zodra we terug zijn en dan zo snel mogelijk weer naar Brazilie en Zuid Amerika te komen. Dit land is zo open en in elke stad voelen we ons meteen op ons gemak, totaaaal niet gevaarlijk en iedereen is zo vriendelijk!!
WE WILLEN NIET TERUG!!!!!!!!!

Nou, tot over twee dagen :(

Beijos,
Janneke en Joline

• 20 Januari 2011 - 19:11

Joline Deen:

Ps,
    ik zal weer fotos erop zetten!

• 20 Januari 2011 - 19:59

Joke Van Den Brink:

Ik heb genoten van jullie verhalen en fotoos.
    Echt schitterend. Ook al willen jullie niet,
    toch een hele goede reis naar huis.
    Bedankt en groetjes.

• 20 Januari 2011 - 20:30

Yvonne:

Wat een goed nieuws dat jullie niet naar huis willen. Jullie hebben dus voor 500% genoten. Ik helaas maar voor 100 % van de verhalen en de foto's. Meisjes, hele goede reis terug en wat was het leuk om die ervaringen te mogen delen.
    Dikke knuffel

• 20 Januari 2011 - 21:10

Mam:

Leuk te horen, dat je niet naar huis wil! :) Maar wij zijn wel blij dat je terugkomt hoor. Trui, jas, sjaal, handschoenen en laarzen staan al klaar. Je zal het echt nodig hebben, scheelt nogal wat graden zeg. Jullie bijna 40 graden, hier had het vanochtend gevroren. Er gingen nogal wat mensen op hun plaat (waaronder ik).
    Nou meiden, nog heel veel plezier op jullie laatste dag en een hele goede reis. Met weer een paar ervaringen rijker (en een stuk bruiner) komen jullie terug.
    Dikke knuffel en xxxxx

• 21 Januari 2011 - 09:43

Br&da:

Alvast welkom thuis :)
    Vond je verhalen weer leuk :)

XxX

• 21 Januari 2011 - 12:19

Ruud:

Nou nou nou.....wat doe je nog hier hé...als je dit allemaal hoort.......
    Zal wel weer wennen worden hier in ons koude (te) drukke kikkerlandje..
    Fijne terugreis en Jetlagse!!!!!!

Liefs Ruud

• 21 Januari 2011 - 15:00

Bo:

He meiden,

Wat is het snel gegaan zeg!!!
    Jammer dat het er al weer op zit voor jullie.

Heb genoten van jullie verhalen! En van de mooie foto's.
    Ook al heb ik niet elke keer gereageerd, ik heb het zeker wel gelezen!!

Geniet nog even van de laatste paar uurtjes en een veilige vlucht terug!!

Jo, ik zie je snel weer!!!

XXX