Van afgebrokkeld Athene naar prachtig Santorini - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Joline Deen - WaarBenJij.nu Van afgebrokkeld Athene naar prachtig Santorini - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Van afgebrokkeld Athene naar prachtig Santorini

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

29 Mei 2011 | Griekenland, Athene

Jasas!
Hier nog even een berichtje van mij.
De laatste dag in Athene ging snel voorbij, aangezien ik die avond ervoor teveel Griekse drank had gedronken. De hele laatste dag heb ik op bed gelegen en mijn roes uitgeslapen.
Sowieso ging mijn boot naar Santorini ook al om 7 uur, dus moest ik vroeg mijn bed uit de volgende dag. Ik was dus wel lekker uitgeslapen na 24 uur in bed gelegen te hebben.
De boottocht naar Santorini ging vrij goed, op een paar grote golven na. Af en toe kwam de Raki weer naar boven, maar al met al heb ik het goed gehouden!
Aangekomen in Thira, Santorini, werd ik opgewacht door Stavros. Stavros heeft zijn eigen hotelletje, Stavros Villas genaamd. Een hele aardige man en het hotel is prachtig! Mijn kamer is zeer luxe voor de prijs van 25 euro per nacht.
De "hoofdstad" is 15 minuutjes lopen en aangezien daar de dichts bijzijnde bank is, moest ik gister dus al noodgedwongen op pad. Meteen even alle winkeltjes langs gegaan natuurlijk en daarna weer lekker op mijn gemak terug naar Stavros.
Vandaag besloten naar Oia (spreek uit: Ia) te gaan. Dit is waar alle wit/ blauwe huisjes zijn. Nog niet zo lang geleden was Oia een spookstadje geworden, maar daar is nu niks meer van te merken. Gelukkig ging ik al in de ochtend heen, want aan het begin van de middag stroomde het vol met allerlei groepen toeristen. Het uitzicht in Oia is echt prachtig!
Santorini is een vulkaan eiland, dat ooit rond was. Nu is het eiland in de vorm van een maan, door verschillende vulkaan uitbarstingen (geloof ik). Verder moet ik nog meer verdiepen in de geschiedenis van dit prachtige eiland.
Ik zal niet meer typen, de foto's zeggen genoeg.
xJoline

  • 29 Mei 2011 - 19:17

    Serana:

    Wat is het mooi daar zeg! En super relaxed die kamer! Geniet ervan!! Hier in Nederland...regen, wind en oja nog meer regen!

    En niet meer zoveel drinken! Xx

  • 30 Mei 2011 - 10:06

    Karin:

    Dat wordt volgende week weer aan de eiwitjes! Ik loop een beetje achter doordat ik het zelf heel druk heb maar ik geniet weer enorm van je verhalen! Mooie foto's weer en de kamer ziet er voor Griekse begrippen helemaal niet zo slecht uit.

    Geniet maar weer verder!

    xxx

  • 30 Mei 2011 - 10:54

    Monique:

    Wat is dat genieten zo te zien Santorini he! Heb je een maatje gevonden die jou zo mooi op de foto zet...
    Geniet nog even van alle heerlijkheid en rustig aan met de drankjes,grxxxxxxxxxxtjes

  • 31 Mei 2011 - 08:54

    Allard :

    Alweer een schitterende reis met prachtige foto's en een geweldig verslag. ik heb net het idee dat ik het zelf meemaak!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 116527

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: