lang verhaal - Reisverslag uit Trindade, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu lang verhaal - Reisverslag uit Trindade, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

lang verhaal

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

03 Januari 2011 | Brazilië, Trindade

Op 31-12 begon de dag sprankelend. Om 8 uur scheen de zon zoals ze nog nooit geschenen had. nog te vroeg voor het ontbijt liepen we naar het strand om te kijken hoe deze er in daglicht uitziet. Daar liepen we dan als enige niet-braziliaanse toeristen, met onze voeten in de warme zee. De mensen hier zijn apart gekleed: vrouwen bikini met string en vol in de tattoo´s en de mannen behaard, veel te kleine broekjes en ook vol in de tattoo´s en veel beugels!! Na een uurtje de locals bekeken te hebben en foto´s gemaakt te hebben zijn we naar ons hostel teruggegaan. Ons hostel heet het Sea and Forest hostel en wordt gerund door een middle aged koppel. De vrouw des huizes is een Canadien en de man komt uit Brazilie. Elk half jaar wisselen ze van land. Half jaar Canada, half jaar Brazil. Het hostel is helemaal zelf gebouwd op een groot stuk grond dat eerst jungle was. Er zijn nu 7 cabins en in elke cabin kunnen zo´n 8 mensen slapen. Er is geen internet en om geld te pinnen moet je zo´n 45 minuten met de bus (deze gaat 1 keer per uur). De busrit is het wel meer dan waard: prachtig uitzicht en de chauffeurs vinden het wel leuk en spannend om te racen in de haarspeldbochten. Al met al back to basic, maar vervelen doe je je hier niet! Op een mooie dag kun je naar de stranden, die op loopafstanden zijn, een 5 uur durende boottrip, hiken, tree climbing, kanoen, watervallen bekijken.. noem het maar op. Op de minder mooie dagen kun je ehmm.. tsja.. hetzelfde doen maar dan in de regen (zoals wij). Trindade is mij erg meegevallen. Er zijn enorm veel campings, iedereen wordt in de avond stomdronken en met groepjes zitten ze op het strand om een "in een zand gegraven kuil met kaars" illegale wiet te roken met reggeamuziek op de achtergrond. Aangezien janneke en ik wel van dansen houden, hebben wij het elke keer wel gezien na een tijdje. TOT oud en nieuw! Met een mannetje of 10.000 op het strand stond iedereen te popelen om elkaar een "feliz ano novo" te zoenen. het vuurwerk was al zo goed als op voordat 2011 was begonnen. Een aantal uurtjes later konden we de goede muziek nog steeds niet vinden maar toen kwamen we in een kroeg aan het strand. De lokale beroemd zanger trad hier op en iedereen ging los, inclusief wij. Hordes vrouwen en fans stonden mee te zingen, inclusief wij. In vloeiend Portugees uiteraard!

1-1 wilden we graag naar het strand, maar eerst moesten de bustickets naar Sao Paulo geregeld worden. Helaas konden we de 2e niet meer weg, dus zou het de 3e worden. Ook deze bleek vol, dus dan maar op 4 januari om 9 uur in de ochtend. Helaas! Ook vol! Uiteindelijk is het de 4e om 11 uur in de avond geworden en we komen om 5 uur in de ochtend in Sao Paulo aan. We kunnen nu dus niet meer naar Foz do Iguacu en balen flink. Lichtelijk teleurgesteld zijn we naar het strand gegaan om daar een beetje aan onze kleur te werken en de oliebollen op te eten. 30 minuten hebben we hiervan mogen genieten, want toen begon het te regenen. Begonnen we net te wennen aan het uitzicht van harige ruggen en benen, moesten we alweer weg! Bummer.
vervolgens zijn we naar het hostel terug gegaan om om te kleden en naar Paraty te gaan, maar de regen werd steeds erger. Aangezien we toch íets wilden doen, hebben we ons opgegeven voor een uurtje yoga. Om 6 uur moesten we klaarstaan in onze sportkleding. We zaten op een prachtig platform met uitzicht over de bomen en het andere vele groen. De geluiden van de vogels en andere beesten waren erg rustgevend. Een uurlang hebben mogen genieten van "de boot", "de vlinder", "de cobra" en vele andere posities. 60 hele minuten later voelde ik me weer als herboren. ´s avonds zijn we lekker vroeg naar bed gegaan.

Op zondag wilden we toch wel iets gedaan hebben en dus zijn we weer naar Paraty gegaan om eens te zien wat voor leuke uitjes werden aangeboden. We hadden van onze lieve kamergenoot Jainine gehoord dat er een nieuwe activiteit werd aangeboden. In een mooi park nabij. Hier zijn we naartoe gelopen en we konden kiezen uit verschillende activiteiten. Sportief als ik ben, koos ik voor de tree climbing en abseilen. Al waren we al ruim een uur lopen wezen zoeken naar het park, we wilden graag iets actiefs gedaan hebben.
Janneke koos voor de moeilijkste level, ik voor de middelste. Het was geweldig!! Die van Janneke een paar meter hoger dan die van mij. Toen kwam ik er bij 1 en daar moest ik op een schommel staan en snel met mijn andere been erop (moest echt snel, anders hang je daar met 1 been om die schommel op 8 meter hoogte). Dus tuurlijk deed ik snel mijn ene en andere been erop en met de zelfde snelheid ging ik naar de overkant... net iets TE snel, want ik had geen tijd meer om neer te komen en kaatste weer terug. ik kwam net in het midden van het koord te hangen en daar hing ik dan!! Gelukkig is er een manier om snelle mensen als ik uit nood te helpen, door aan een touw te trekken, alleen was onze gids te slap (ja, daar lag het aan!!) en elke keer als ze los liet kwam ik net niet naar de overkant. uiteindelijk is er hulp gekomen en lukte het om naar de overkant te komen. Hierna heb ik ook nog geabseild en dat was super!! Over het water en een stuk was zelfs 115 meter! de langste van Brazilie. Janneke heeft ook heel spannend gedaan en mogen ervaren hoe het is om Tarzan te zijn.

Vandaag hebben we een boottrip gedaan, gesnorkeld en dolfijnen gezien. Zal proberen filmpjes er ook op te zetten!!

Foto´s staan er nu ook op!!
CIAO, beijos
Joline

  • 03 Januari 2011 - 19:49

    Michelle:

    hahaha dat klinkt op en top Joline!!
    xxx

  • 03 Januari 2011 - 19:59

    Mama:

    Hey meiden,
    Jullie zijn weer te benijden. Tis wel jammer dat jullie nu niet naar de watervallen kunnen, maar de dolfijnen hebben jullie al wel vast gehad!
    Janneke heeft je toch wel gefilmd hè, toen je sportief bezig was. Wil dit zeker niet missen.
    Nog veel plezier en dikke knuffel voor jullie alletwee.

  • 03 Januari 2011 - 20:05

    Joke Van Den Brink:

    Allereerst een heel goed 2011. Je begint het jaar goed.
    Heerlijk genieten van de zon. Heel veel plezier daar.
    En hopelijk meer zon-uren.
    Ik geniet van je verslagen. Bedankt. xx

  • 03 Januari 2011 - 21:13

    Br&da:

    Superleuke foto's en verhalen meiden..(had eindelijk weer tijd gevonden om het te lezen en gelukkig zijn je verhalen minder lang als de mijnes waren ;))
    Ben druk bezig met mijn fotoboek Maleisië (jaaa nu al ;)) dus bij mij beginnen die reiskriebels ook al weer aardig op te spelen. Ben dus weer flink jaloers.

    Geniet ervan.

    XxX Bren

  • 04 Januari 2011 - 08:42

    Bo:

    He Jo,
    Het ziet er echt fantastisch uit!!!! Wat is het mooi daar. En wat heb je al leuke dingen gedaan!!
    Had je niet onwijze spierpijn na die bomentocht?? Dat heb ik toen in Frankrijk gedaan en die dagen daarop voelden mijn benen aan als elastiek!! hahaa....

    Heel veel plezier ladies..

    En voordat ik het vergeet, nog een happy newyear!!!!

    XX Bo

  • 04 Januari 2011 - 09:38

    Ruud:

    Zou je voortaan wel ff je voeten willen wassen voordat je een foto ervan maakt???
    En die slang van de snorkel moet ook in je mond zitten mut................................s

  • 04 Januari 2011 - 11:30

    Allard:

    Het wordt weer een geweldige reis met een geweldig verslag! Ga zo door! Veel plezier!

  • 04 Januari 2011 - 20:26

    Marleen:

    Te gek mop!!!!! Wat een avonturen en wat zien en doen jullie veel! Wacht je volgende verslag weer met smacht af! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 116413

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: