In the jungle, the mighty jungle.... - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu In the jungle, the mighty jungle.... - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

In the jungle, the mighty jungle....

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

09 Januari 2011 | Brazilië, Manaus

Hola luitjes,

Zit momenteel op het vliegveld van Manaus naar Natal, om daar vervolgens meteen door te gaan naar Pipa.
Wat hebben we een leuke tijd gehad in Manaus!!!
De eerste dag kwamen we rond een uurtje of 12 in de middag op het vliegveld aan. Meteen werden we aangesproken door een man die ons wel even uit wilde leggen waar de bussen stopten. Een beetje argwanend zeiden we dat we het wel wisten en bedankten de man. We stonden nog niet koud op de bus te wachten of hij kwam er al aan... Proppie vol was de bus! We besloten de volgende te nemen, maar toen kwam er weer een andere man die ons uitlegde dat de volgende bus pas over een uur ging. We besloten dan toch maar de bus te nemen. Meteen begon er een jongen in het Nederlands tegen ons te praten en tijdens de rit kwamen we erachter dat hij naar hetzelfde hostel ging als ons. We zaten ondertussen al bijna 20 minuten in de bus, toen een man naar ons toekwam en vroeg waar we vandaan kwamen. Vol enthousiasme begon ook hij Nederlands tegen ons te praten toen hij hoorde dat we uit Nederland kwamen. Hij legde uit dat hij met reisorganisatie Djoser samenwerkt in Nederland en dat hij snel naar ons koude landje toe zou willen komen. Hij legde ons ook uit waar we eruit moesten en waar ons hostel was. Zijn reisbureau was 1 minuut van het hostel vandaan en we beloofden langs te komen om te checken naar een reis naar de jungle.
Na het inchecken bij het hostel zijn we even langs geweest om bij zijn Nederlandse collega een praatje te maken. We hadden al snel besloten hier geen boeking te gaan doen.
De jongen die bij ons in de bus stond, komt uit Belgie en heet Kurt. Super grappige jongen en we hebben de afgelopen dagen met hem en nog drie jongen in de jungle gespendeerd.
We hadden dus een bureau gevonden, die een leuke trip voor ons had. Eén nacht in de jungle en één nacht bij natives slapen. Zelf je hangmat ophangen, vuurtje stoken, piranha´s vangen, kaaimannen zoeken, dolfijnen spotten, jungle trekking en nog wat dingen. Alles hebben we gedaan en met veel plezier!!
Van te voren had ik toch beetje de angst om een grote spin tegen te komen, maar deze heb ik niet gezien.
De eerste nacht in de jungle was super leuk. Overal geluiden van takken die breken en sluipende dieren. Het is echt helemaal donker en je moet dus maar op de twee guides vertrouwen dat ze niet zo diep slapen en van elk geluid wakker worden. Voordat we gingen slapen, hadden we ook nog in het donker in een roeibootje gezocht naar kaaimannen. De jongen naast me zat bijna op me schoot toen onze gids er één vast had. Heb me rot gelachen.

De volgende ochtend zouden we eigenlijk naar de zonsopgang kijken (werd ons beloofd nadat we romantisch met zn allen naar de sterren hebben gekeken), maar we werden allemaal te laat wakker.. Alsnog vroeg zijn we gaan ontbijten om daarna een jungle trekking te doen. Wel de apen geroken en gehoord, maar helaas niet gezien. Ook geen slang of ander beest... helaas!
Na de trekking begon het te regenen, maar met zn allen zijn we in de rivier gaan zwemmen, dit was meteen onze douche... De wc was trouwens ook erg leuk: zelf een mooi plekje zoeken en hier gaan hurken. In de nacht moest ik enorm nodig, maar door alle geluiden hield ik het maar in. Gelukkig was Janneke ook wakker en hebben elkaar gesteund in deze moeilijke tijd :)

Gister in de avond naar de natives gegaan, daar gegeten en gevist. Ik ben alleen met het laatste niet mee gegaan, aangezien ik al de hele dag last had van mijn darmen en maag.. Wellicht lichte vorm van malaria?
Vanmorgen vroeg terug naar de stad en nu zitten we op het vliegveld te wachten op het vliegtuig.

Beiden hadden we nog wel in Manaus willen blijven, hebben het echt heel erg naar ons zin gehad en zal het ook heel erg missen... Zeker een plek om naartoe terug te keren.

Foto´s komen later, want kan hier niet zo lang achter de pc.. Mocht ik ook iets vergeten zijn te vertellen, prop ik het er wel tussen bij het volgende verhaal!!

Beijos en tot een volgend verhaal uit Praia do Pipa!!
xx

• 09 Januari 2011 - 19:02

Marloes:

Hoe cool!!! Super trots op je! Dikke kus

• 09 Januari 2011 - 19:44

Jan En Christien:

...wat leuk om jullie jungle-ervaringen te lezen!
    Blijf genieten, Jan en Christien

• 09 Januari 2011 - 20:49

Vanessa:

En dan ben je alleen bang om een grote spin tegen te komen.....
    Jij kan straks alles aan. Na al je avonturen!
    X Melle Vanessa Anouk en Guusje

• 09 Januari 2011 - 21:28

Yvonne:

Heel stoer en heel spannend. Jammer dat jullie nooit meer zullen genieten van een gewone strandvakantie ha,ha,ha. Veel plezier verder. Groetjes

• 10 Januari 2011 - 09:49

Br&da:

Lachen!! Lijkt wel een klein beetje op onze rivier Cruise in Kinabatangan/Sandakan - Maleisië..ook in de jungle slapen enzo :)
    Tof dat jullie het zo naar je zin hebben..jullie hebben echt al veel gedaan :)

XxX

p.s. ben bijna klaar met mijn fotoboek van Maleisië :P dus die moet je ook nog maar een keer bekijken dan hihi