Chapada Diamantina - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Chapada Diamantina - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Chapada Diamantina

Blijf op de hoogte en volg Joline

11 November 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na twee dagen in de bus, waren we eindelijk aangekomen. De busreis was, laten we het zeggen... Interessant... Blijkbaar heeft iedereen lak aan elkaar; draaien ze keihard muziek uit boxjes, bekijken ze series op hun mobiel en telefoneren ze, terwijl ze boven alle lawaai uit willen komen. En dat 22 uur lang. Nou ja, 17 uur lang want een kleine 5/6 uur is het stil als ze slapen. De reis zou 20 uur duren, maar ach wat is 2 uur verschil nou? Wij waren allang blij, want we hoefden nu nog maar 5 uur op Salvador te wachten. We hadden in de lange busreis ook genoeg sjans, aangezien het testosteron van de Braziliaanse man 24/7 door zijn lichaam giert. Er werd ons dan ook vaker dan 1 keer verteld dat we leuk waren en 1 van de jongens wilde me helpen met de baggage op Salvador station. Geëmancipeerd als ik ben, heb ik vriendelijk bedankt.
Zondagochtend kwamen we om half 6 aan in Lencois, Chapada Diamantina. Een nationaal park, dat groter is dan heel Nederland. Vol met watervallen, grotten, rivieren, bergen etc. Perfect dus voor de natuur liefhebber en hiker. En laat ik dat eerste nou net iets meer zijn dan het tweede.
De eerste middag zijn Janneke en ik meteen erop uit gegaan en zijn we een rivier gaan volgen. Deze lag vrij droog, aangezien het al lang niet geregend had. Goed voor ons, slecht voor de natuur en de bevolking. We kwamen onderweg een vrouwtje tegen van ons hostel en deze liep met ons mee en liet ons zien waar de lokale mensen op de zondagmiddag in het water zwemmen. Tegen zonsondergang liepen Jan en ik weer terug. Natuurlijk kozen we weer de moeilijkste weg, maar voor het donker waren we terug.

Gister hadden we een tour geboekt, waarbij we een grot hadden bezichtigd, in een andere grot hebben gesnorkeld, de top van een berg hebben beklommen, zipline naar beneden genomen en een waterval bekeken hebben. En dan komt toch naar voren dat ik een iets mindere hiker ben. Sowieso moest ik nog hike sandalen kopen. De meest lelijke EVER! En tijdens het lopen, had ik vaak de helpende hand van de gids nodig. Alsnog super veel plezier gehad.

Vandaag daarentegen... Werd ik allereerst wakker zonder teveel pijn van mijn verstandskies. Een jongen van de groep van gister had me namelijk geholpen bij de apotheker. Ik heb nu super zware medijnen en mag de komende dagen ook geen alcohol. Geen caipirinha voor mij dus!
Ik had een quad tour geboekt en Janneke besloot mee te gaan. Met een Braziliaans stel en de gids gingen we over grote stenen, door de natuur en door rivieren racen. Vannacht heeft het sinds lange tijd (hard) geregend en dus waren de rivieren dieper en de plassen groter. Het was geweldig!!
Na zo'n 2,5 uur waren we terug in het hostel en de rest van de dag heb ik het rustig aan gedaan. Janneke is nu nog een kleine hike maken en ik chill lekker in de zon. Zonder caipirinha, met een flesje water.

Morgen is onze laatste dag hier en daarna hebben we weer een 2 daagse busreis richting Florianopolis te gaan.

Tot snel! Foto's staan weer op mijn FB. (https://www.facebook.com/jojojoooline/media_set?set=a.10152362354420946.1073741830.618410945&type=1&pnref=story)

Xx

  • 11 November 2014 - 22:10

    Mam:

    Leuk allemaal hoor! Na een jaar intensief sporten, zal je toch wel een topconditie hebben? En Joline zal Joline niet zijn, als ze niet weer aan de medicijnen gaat in t buitenland hahaha. Je neemt geen troep mee in t vliegtuig hoor :) :)

  • 11 November 2014 - 23:08

    Yvonne:

    Ik heb nooit geweten dat je zo dol was op busreizen hahaha. Ik hoop dat het snel beter gaat met je verstandskies, ben meer van de borrel dan van de medicijnen. XX en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Brazilie 2.0

Rondreizen met Janneke

Recente Reisverslagen:

20 November 2014

We dont want to leave!

17 November 2014

Langste tocht ooit!

11 November 2014

Chapada Diamantina

07 November 2014

Fijne reis van Jeri naar Lencois

04 November 2014

Finally, Jeri!
Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 116369

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: