Finally, Jeri! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Finally, Jeri! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Finally, Jeri!

Blijf op de hoogte en volg Joline

04 November 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na drie dagen reizen zijn we aangekomen in Jericoacoara!
Van Rio gingen we door naar Fortaleza. Natuurlijk kwam de bus in Rio niet opdagen, dus besloten we met een meisje samen een taxi nemen om toch zeker te zijn dat we het vluegtuig niet zouden missen.
In Fortaleza aangekomen wilden we de bus naar ons volgende hostel nemen. Er werd ons door een man verteld dat de halte waar we heen moesten, niet al te veilig was. Wij zichten dus naar een alternatieve bus. De man zag ons zoeken en kwam weer naar ons toe. Hij zei dat hij ons wel een stuk de goede richting kon brengen. Hij had drie vrienden net opgehaald van het vliegveld, allen mensen op leeftijd. Wij vertrouwden hem en hup met zes man in de auto gepropt. Ik lag bij Janneke op schoot en was blij toen we de auto eindelijk uit gingen. De man had ons helemaal bij het hostel afgezet. Hij wilde er geen geld voor, hij was blij dat hij ons kon helpen. Fortaleza is niet erg veilig, dus we waren allang blij.
Vanuit het hostel gingen we op zoek naar een supermarkt. We eindigden op de boulevard, waar een skate evenement gaande was. heel de boulevard afgezet. Natuurlijk wel met enige beveilingsmannen met honden op de loer. Elk gebouw heeft er trouwens ook tralies en elektrisch draad boven het hek. Zegt al genoeg, toch?
We besloten na onze eerste caipirinha ons bed op te zoeken. We zouden namelijk vanmorgen vroeg naar Jeri gaan.

Na 7 uur in de bus ziten, werden we opgehaald door een buggy taxi. Om in Jeri te komen, moet je met speciale auto's aankomen. Bussen mogen het dorp niet in. De rit gaat door duinen en wow, wat een rit! Racen door het zand! Was geweldig!
We zijn nu dus eindelijk in ons hostel. Super lekker weertje, overal hangmatten, straten van zand (hele dag dus op blote voeten, heerlijk!), en overal surfers en backpackers. De sfeer is hier heel fijn, totaal anders dan Fortaleza.
We willen niet meer weg :)
X

• 04 November 2014 - 09:54

Karin:

Fijn, blote voetjes in het zand; dat wil ik ook! Helaas geeft weeronline voor de eerstkomende dagen in Rome regen ...

• 04 November 2014 - 10:40

Yvonne:

Het blijft met jou toch altijd spannend en bijzonder. Groetjes