Fijne reis van Jeri naar Lencois - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Fijne reis van Jeri naar Lencois - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Fijne reis van Jeri naar Lencois

Blijf op de hoogte en volg Joline

07 November 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Nou, daar gaan we! Onze twee daagse reis naar Lencois, Bahia is begonnen. Vanmorgen vroeg (6.30) op de bus gestapt naar Jijoca. Heerlijk hobbelweggetje met een volle bus. Ik zat bovenop mijn backpack en gleed elke keer weg, lekker wakker worden zo! In Jijoca zijn we overgestapt naar Fortaleza, waar we nu 5 uur moeten wachten op de bus naar Salvador. Deze reis gaat 20 uur duren. Alsof dat nog niet genoeg is, moeten we in Salvador 9 uur wachten en hopen dan de bus naar Lencois te kunnen pakken, die op zijn beurt ook 6 uur zal duren. Maar het is het allmaal waard.... Zeggen ze! Lencois ligt in het prachtige gebied Chapada Diamantina. We kunnen hier gaan hiken, raffen, fietsen, noem het maar op. Even alle caipirinhas van afgelopen dagen eraf sporten.

Jeri was echt geweldig! We hadden uiteindelijk echt een leuke groep mensen, waarvan de meeste toeristen waren en bijna allemaal daar zijn blijven hangen. Wij wilden uiteindelijk ook niet echt weg, maar hadden deze hele busreis al geboekt.
Jeri is een super klein dorpje, iedereen kent elkaar. Ons gingen ze dus ook op een gegeven moment herkennen. Natuurlijk hadden Janneke en ik weer de twee dronken dorpsgekken achter ons aan, waar we niet vanaf kwamen. We verstonden vaak de helft niet van wat ze zeiden, aangezien in Portugees binnendsmonds gemompel was.
Gisteravond kwamen er ook wat mensen naar ons toe om een praatje te maken, die we overdag heel even hadden gezien. Waaronder onze yoga lerares. Wat een topmens! De yoga les was ook echt heel fijn, vooral de meditatie op het eind (lees: slapen). Maar doordat die mensen zo lief waren, werd het nog moeilijker om weg te gaan :(

Ons Portugees gaat met de dag trouwens vooruit! We staan soms versteld van onszelf haha.

Heb net wat foto's op Facebook gezet, die ik met mn Ipad heb gemaakt.
Dan gaan we nu de twee daagse reis maar aan!

Voor foto's: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152358670330946&set=pcb.10152358681680946&type=1&theater

Tchau!

• 07 November 2014 - 22:09

Marloes:

zucht heerlijk allemaal weer! Geniet flink hier is t flink koud aan t worden.. Kus enjoy!

• 08 November 2014 - 12:22

Brenda:

Heerlijk die afstanden in Zuid-Amerika...geniet ervan ;)