Van Hanoi via Hue naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Joline Deen - WaarBenJij.nu Van Hanoi via Hue naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Van Hanoi via Hue naar Hoi An

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

07 December 2008 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal!!
Een fijne Sinterklaas gehad?
Afgelopen paar dagen zaten we in Hue. Dit is een plaatsje iets zuidelijker dan Hanoi. De laatste avond in Hanoi zijn we naar de Water puppet show geweest. Het was best grappig, maar ja wel in het Vietnamees. Het duurde ook maar een uurtje, wat uiteindelijk ook wel genoeg was. We gingen vroeg ons bedje in, want de volgende ochtens moesten we al voor 11 uur uitchecken. We sliepen die avond in Hanoi backpackershostel met 8 mensen op een kamer. De badkamer had geen deur, dus dat was een hele ervaring! Gelukkig wel een deur bij de doucheruimte! Ik sliep best goed en de volgende dag wilden we naar het Ho Chi Minh Mausoleum, waar hij ligt. Helaas wordt Ho Chi Minh elk jaar tot begin december "gerenoveerd" in Rusland, dus was het mausoleum gesloten. Wel hebben we de halve dag lekker door de stad gelopen en verkend. Om 18uur werden we opgehaald om met de bus naar Hue te gaan. Voor het eerst was degene die ons ophaalde te vroeg!!!! We werden met de taxi naar de bus gebracht en wat voor bus! Het was een zwaaaaar relaxte bus met soort van stapelbedden. Tessa en ik waren de enige touristen en dat beviel ons wel.. We gingen rijden, lekker muziekje op. Tenminste, dat dachten we: eerst kwam er een hele speech op band in het Vietnamees en daarna kwamen de liedjes (met de haperingen erbij, want alles is hier gebrand). We lagen helemaal dubbel, want de muziek stond nog op volume 100 ook!
Bij ons eerste stop raakte ik aan de praat met een meisje van 13 die echt heel goed Engels sprak. Ze vertelde me dat ze nu les kreeg om Engels te spreken met een Australisch accent!
Haar familie nodigde ons uit aan de tafel en we mochten mee-eten met de snack die de moeder had gemaakt. Echt super lekker! De broer van het meisje (Thi) sprak alleen Vietnamees en Frans, maar verstond wel Engels. Dus heb ik mijn Frans weer een beetje opgehaald. Hij heeft een tijd in Parijs grafisch ontwerp gestudeerd en werkt nu voor een elite blad in Vietnam (waar ik eentje van heb gehad, met een column over Amsterdam!). We gingen de bus weer in en ik heb nog even een spel gespeeld met Thi. In de ochtend kwamen we aan in Hue. Het regende!!!!!! Het gezin nam ons mee in de taxi en zette ons af bij een hotel, dat goed schijnt te zijn. De stond ook in de Lonely Planet, dus we vertrouwden het. We namen afscheid van het gezin en bekeken de kamer. Hij was grooooot! Voor maar 5,5 euro pp. Daar zeggen wij geen nee tegen! Na een lekkere douche wilden we de stad verkennen, maar het bleef maar regenen. Een paraplu kopen en gewoon op zijn Hollands door de regen banjeren! We hebben veel taximannetjes afgeslagen en liepen lekker door de kleine straatjes. Van een mannetje hoorden we dat we midden in een monsoon zitten. Hmm, lekker dan!! Nog een massage en pedicure genomen en toen iets gaan eten bij Little Italy (je moet toch wat heh!!) en daarna iets gedronken in een rockcafeetje. Na de borrel terug naar de hotelkamer, want het weer bleef bagger. Gelukkig hebben we HBO en Starmovies, dus vanaf een uurtje of 5 films gekeken.
Gisterochtend werd ik wakker en het regende nog steeds. We konden dus geen tempels bekijken want het regent niet gewoon, maar echt keikeihard!
Dan maar weer films kijken.. Helaas is het ook niet echt opgeklaard, dus hebben we in de kroeg tegenover ons hotel lekker gekaart en gedronken!
In de avond weer vroeg ons bed in.

Vanmorgen ging om 6.45 de wekker, want we zouden om 8 uur opgehaald worden voor Hoi An. Dit werd half 9, maar goed.. we hebben toch alle tijd.
We zitten nu in een hotelletje net buiten de oude stad van Hoi An, maar de stad is heel klein.
Er zijn hier tailorshops genoeg, dus heeft Tessa een pak op maat besteld en ik een jurkje. Hoi An staat hierom bekend, dus vonden we dat we dat ook moesten meemaken. Vanavond naar de hotspot van het dorp en morgen naar wat touristische dingetjes. Het weer is hier ietsjes beter dan in Hue gelukkig!

Werkse allemaal morgen!!
x

• 07 December 2008 - 10:48

Michelle:

Hey Jo,

Ondanks de regen klinkt het weer heerlijk! Het is hier zondag en voor het eerst sinds een paar dagen word ik wakker zonder dat het regend. Geniet er maar weer even van!! tot je volgende verhaal!

Xxxx

• 07 December 2008 - 11:23

Marloes:

Het wordt een beetje afgezaagd om te zeggen maar klinkt weer allemaal top!!
    Op de regen na dan:P..

Sinterklaas was erg gezellig en Jason is weer erg verwend..

Kussie

• 07 December 2008 - 22:23

Ilse:

hee lekker ding... kun je mij vertellen hoeveel tijdsverschil er tussen daar en hier is??? zo ja, kun je dat dan onthouden als je sms wilt sturen... lag vanacht om 02.45 uur met de schrik in me bedje, thnx! maar goed, gaat niet lukken bij die vriend van mij, die heeft zn ouders over uit nederland, waarmee hij vanwege de feestdagen naar een of ander eilandje daar gaat. dus helaas is hij niet beschikbaar. maar gauw iets anders regelen. kus.

• 07 December 2008 - 22:46

Mam:

Hoi meiden,

Wat zullen jullie veel aan mij denken daar in Hoi An, haha.
    Ik wil wel zo'n lampionnetje met Hoi An erop, leuk!
    Leuk dat jullie met dat gezin optrokken, gaan jullie ze ook nog bij hun thuis opzoeken?
    Het blijft wel steeds hetzelfde, maar geniet nog heel veel want het gaat allemaal wel heel snel! Hele dikke knuffel. xxx

• 08 December 2008 - 10:19

Krizia:

En hoe zien die op maat gemaakte pakken eruit? Foto's graag!

x

• 08 December 2008 - 13:33

Ernst En Karin:

Hoi Joline!

Jullie (helaas) tijdelijk regen, wij eindelijk zondag een hele zonnige dag. Het was echt heerlijk weer. Je moeder was bij ons op bezoek. Je was er natuurlijk niet bij; we missen je echt wel!! Veel plezier met de volgende excusrsies en we zijn benieuwd naar de jurk.

Liefs Ernst en Karin

• 09 December 2008 - 10:19

Br&da:

Hoi Jolien,

Hier ook regen..maar ja..dat zijn we gewend..voor jullie is het helemaal bagger..
    hopelijk klaart het snel op..

Veel plezier nog..

Kus Bren