Een gelukkig 2011 - Reisverslag uit Trindade, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Een gelukkig 2011 - Reisverslag uit Trindade, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Een gelukkig 2011

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

31 December 2010 | Brazilië, Trindade

Oi!
Eindelijk dan de kans om een berichtje te schrijven.
We zijn gister veilig aangekomen na een reis van ongeveer 35 uur.
De vlucht vanuit Londen ging rustig, maar we hadden ook een overstap in Sao Paulo, wat we eerst niet wisten. Daar hebben we nog drie uur gezeten om vervolgens met de vliegtuig naar Rio te vliegen. Stiekem was het weer gister in Rio totaal niet over naar huis te schrijven, maar doen jullie maar alsof jullie dit niet gelezen hebben ;) We hadden in Rio al een bus gereserveerd richting Paraty om 2 uur, maar we knepen onze billen nog even bij elkaar, toen het op het vliegveld vrij land duurde voor we onze tassen eindelijk hadden. In het vliegtuig raakten we aan de praat met mijn buurvrouw, die uit Sao Paulo komt. Ze heeft ons het één en ander verteld en uitgelegd en wanneer we in Sao Paulo zijn, moeten wij haar even mailen, dan gaat zij ons het nachtleven daar laten zien!
Wij gingen dus vol goede moed op zoek naar de shuttle bus, die ons naar de rodoviaria (bus station) zou brengen. Na een kwartiertje wachten, zaten we in een bus met de tassen half op onze schoot. Niet verder denkend, dan dat het busstation de eindhalte zou zijn gingen we lekker onderuit zitten. Toen opeens dacht ik Rodoviaria gezien te hebben, maar er gingen maar drie mensen de bus uit. Het zal wel iets anders geweest zijn, dachten we nog. Dus we gingen weer achterover leunen, alhoewel... de bus sjeest door de straten en we vlogen vaak door de lucht. Niks mis met de vering hier in de auto´s! Maar toen... we kregen toch onze twijfels en vroegen het aan een aardige meneer in de bus en die vertelde in handen- en voetentaal dat we te ver waren en terug moesten. Wij zo snel mogelijk de bus weer uit (ook de haltes kun je ver zoeken) en een taxi terug naar het busstation genomen. Nog drie kwartier te gaan en de rij voor de tickets was lang!! Toch hadden we het makkelijk gehaald en de bus richting Paraty was zeer comfortabel! Vier uurtjes zou deze rit duren en rond een uurtje of 6 kwamen we aan in Paraty. Hier zouden we nog een bus moeten nemen richting Trindade. We hoefden maar 20 minuten te wachten op deze bus. Midden tussen de locals en hun boodschappen hadden we ons een plekje weten te bemachtigen. De bus ging ook van hobbel naar bobbel en van de enige haarspeldbocht naar de ander. Maar snelheid minderen? Nee hoor! Toch lichtelijk getraumatiseerd door ons eerdere avontuur, letten we dit keer wel goed op. Tot dat de bus stopte en de chauffeur handmatig het bord met bestemming om ging draaien. Dit zal dan wel de eindhalte zijn! Er werd ons uitgelegd dat we verder moesten lopen en dus deden we dat. Na enig zoekwerk hadden we ons hostel gevonden (het was het allerlaatste hostel in de rimboe) en toen lekker douchen. Het hostel heeft geen internet en om geld te pinnen, moeten we weer helemaal terug naar Paraty. Dit was enig teleurstellend, maar het mocht niet baten! We zijn in de avond heerlijk naar het strand gegaan en genoten van een caiprinha en reggae muziek. Het strand was overbevolkd met dronken en stonende Brazilianen, erg gezellig dus! Trindade is een hippie stadje en iedereen is dan ook lekker laid back en relaxed.
Vandaag zijn we naar Paraty terug gegaan en hebben we geld gepind (na eerst een kwartier in de verkeerde bank gestaan te hebben) en net geshopt! HEb mijn eerste havainas al binnen.
We gaan zo lekker terug naar Trindade om nog heerlijk op het strand te liggen en vanavond te feesten met alle honderden Brazilianen (die komen in Trindade kamperen en gaan eind van de vakantie weer terug naar huis).

We moeten nu haasten voor de bus, aangezien die maar 1 keer per uur gaat! Foto´s komen dus nog wel!
EEN GELUKKIG 2011 uit zonnig en warm Paraty/ Trindade!!

xx JAnneke en Joline

• 31 December 2010 - 16:40

Marloes:

Cool! Gelukkig goed aangekomen! Have fun! Een goed jaarwisseling. Luf u! Dikke kus. Ps kan je kleuren aanpassen? Leest erg rot!

• 01 Januari 2011 - 00:42

Paul Kiene:

Zooo, wat een avontuur. Het is net alsof ik kuifje aan het lezen ben.

Happy 2011!!

• 01 Januari 2011 - 02:01

Mams:

Nog 1 minuut en het is voor jou ook 2011.
    Een heeeeel gelukkig en reisvol 2011. Het begin is in ieder geval al goed.
    Heel veel plezier dit weekend.
    xxxx
    PS Marloes heeft wel gelijk met de kleuren. Dacht al dat het aan mij lag, haha.

• 01 Januari 2011 - 03:14

Yvonne:

Heel gelukkig nieuwjaar. Heel veel plezier. Ook ik heb moeite met een groene achtergrond en blauwe lettertjes. Heb het er wel voor over hoor. Groetjes

• 01 Januari 2011 - 12:32

Karin:

Een beetje laat maar ik heb afgelopen nacht wel aan je gedacht hoor! Een heel gelukkig en succesvol 2011 gewenst, natuurlijk ook aan alle lezers!

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen maar wat een reis zeg!

Kus, ook van Ernst

• 01 Januari 2011 - 12:50

Petra Y Luis:

Heeey!
    Beide happy new year!

• 01 Januari 2011 - 21:37

Wil En Peter:

Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar.
    Dat het nieuwe jaar je mag brengen wat je graag wilt.
    Wel bijzonder om op deze manier de jaarwisseling te vieren.
    Geniet maar van alle mooie en bijzondere dingen die jullie gaan zien en beleven.
    Veel liefs van je "tante en oompie"
    Wil en Peter

• 02 Januari 2011 - 19:11

Vanes:

Jullie ook een heel gelukkig en reisvol 2011!!!!
    Jeetje wat een reis zeg, maar gelukkig weer goed aangekomen.

Meiden geniet ervan!, dan kunnen wij ook genieten van jullie verhalen.!

X Vanes

• 03 Januari 2011 - 07:41

Saskia:

Hey mop,

Allereerst de beste wensen voor 2011.
    Jullie hebben vast een fantastische jaarwisseling gehad!
    Leuk om weer je reisverslag te lezen. De reis was wel erg lang, maar gelukkig
    dat jullie uiteindelijk goed zijn aangekomen en het lekker naar jullie zin hebben.
    Geniet maar lekker daar.
    xxx

• 03 Januari 2011 - 09:51

Monique:

GELUKKIG 2011 Janneke en Joline !
    Jullie zijn echt op avontuur,wat een lange reis zeg. Wel heerlijk dat jullie lekker aan het strand konden chillen gelijk al. Jullie komen er gelijk goed in zo he?!!Beter dan die sneeuwrommel hier...
    Veel plezier en maak ons gek met die mooie zonnige foto's,
    groetjes Monique

• 03 Januari 2011 - 09:59

Ruud Reemer:

Houd moed...ik kom eraan!!!!!!!!!!!!