De Braziliaan - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu De Braziliaan - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

De Braziliaan

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

12 Januari 2011 | Brazilië, Salvador

Net zoals in China, ook nu even de feiten van Brazilie en haar inwoners:

De vrouwen zijn overdag en wanneer ze alleen zijn, ingetogener... Op het strand hebben ze nauwelijks wat aan, maar hier wordt niet raar naar gekeken. Ze zijn erg innig met elkaar en erg op vrienden en familie gericht. Veel hebben highlights in hun haren en nepborsten. Grote billen is ook echt wat hier veel gezien wordt, ook oudere vrouwen hebben een goede derrière.
Bijna elke vrouw heeft een tattoo met veel kleur en op een zichtbare plek.
Kleding is modieus, maar geen haute couture.

De mannen zijn behaard en hebben op het strand standaard kleine broekjes aan. Ze zijn gekleurd door de zon en net als de vrouwen hebben ze te grote, te lelijke en te veel gekleurde tatoeages.
De mannen zijn amicaal en kijken graag naar de vrouwen. Ze praten makkelijk met zowel vrouwen als mannen en het lijkt ook wel of ze elkaar allemaal kennen.

De bevolking zelf spreekt weinig tot geen Engels en dus is het handig om Portugees te leren of Spaans, maar ook als je deze laatste spreekt is het niet altijd makkelijk te verstaan wat ze tegen je zeggen. Ze praten snel en verwachten dat je het snapt, zelfs als je al 5 keer hebt gezegd dat je geen Portugees spreekt.
Ze zijn allemaal erg behulpzaam en de criminaliteit is tot nu 100% meegevallen. Je moet gewoon niet overdreven op straat lopen, al is dat wel moeilijk want je valt als toerist toch wel op. Al loop je zonder tas op straat, van 20 meter afstand toeteren ze naar je en roepen ze: "HELLOOOOOO". En nee, dit doen ze niet naar de Braziliaanse vrouw.

Ze houden van lekker drinken en gezellig met zn allen rond de tafel zitten en eten.
De kinderen zijn over het algemeen lief en nieuwsgierig. Vaak ook wel verlegen en veel zijn ook echt om op te vreten.

Ook net als in Azië, staren ze ongegeneerd naar je, wat ik dus echt niet had verwacht. Vind dit soms vrij irritant, dus ik kijk naar ze en zeg vrolijk "bom dia" waardoor ze maar goedendag terug zeggen en hun blik ergens anders op focussen.

Het land is echt heel fijn om in te reizen, maar voor een vrouw alleen kan het wel eens onveilig aanvoelen. Tot nu toe gaat het bij ons echt goed en ik heb me niet echt onveilig nog gevoeld. Wanneer ze teveel van je vragen, gewoon een verhaal verzinnen en weglopen.
Het is echt heel fijn hier en wil ook zeker nog wel eens een paar maanden rondreizen. Ik raad dit ook zeker iedereen aan, maar nogmaals: leer Portugees!!!!

Ik zal ook nog een foto´s proberen te uploaden van zowel de Amazone als de laatste paar dagen!

CIAO!!! Joline

• 13 Januari 2011 - 02:01

Tessa:

Denk ik een verhaal te horen over JOUW Braziliaan... maar nee. Hoop dat jullie nog een heerlijke laatste week hebben!

XX

• 13 Januari 2011 - 09:08

Br&da:

Leuk..die witte zonnebril op je rode gezicht hihi :)

Tijd vliegt vast voorbij. Geniet er nog even van!!

X

• 13 Januari 2011 - 11:30

Vanessa:

Ook hier val je op als niet super bruin gekleurde. hihi.
    Geniet nog even!!!
    X Vanessa

• 13 Januari 2011 - 11:34

Vanessa:

èuhh, ik heb net je foto's bekenen, jullie zijn toch aardig bruin.........
    X Vanes

• 13 Januari 2011 - 13:52

Marloes:

@ tessa hahahha dat dacht ik ook.

Ik d8 daar komt t! Joline komt niet meer terug. heeft een lover ontmoet en blijft daar.
    En die rode kop van je!!! Neeee joline! Bril moet je even een dag of wat aflaten. Hihi

Kus

• 15 Januari 2011 - 18:12

Pama Van Jannek:

Nou meiden, dat waren weer leuke foto's, sowieso niet alledaags. Het ziet er allemaal relaxt uit. En lekker bijgekleurd/verbrand!!!.
    Nou nog een weekje dus maak er iets geweldigs van en breng dat dan maar mee naar nederland want hier is het weer somber en regenachtig, een soort herfst.
    Schiet nog wat leuke foto's

dikke xxxxxxxxxxxxpama