Weer terug in het verkeer - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Weer terug in het verkeer - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Weer terug in het verkeer

Blijf op de hoogte en volg Joline

09 Mei 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Na 6 dagen totaal geen scooter, hond en auto gezien te hebben, ben ik weer in de "bewoonde" wereld.
Nog even terug naar Sanur, Bali. Hier had ik afgesproken via Couchsurfing met een Fransman. Nu heb ik het al niet zo met Fransen (sorry), dus ik was al wt sceptisch. Hij haalde me op vanaf mijn hotel en hij stelde voor om te koken. Goed, vond ik ok dus we gingen boodschappen doen. We kwamen aan in zn huis (enorm groot!) en hij begon met koken. En met praten. Wat hij beter niet had kunnen doen. Hij is naast leraar ook fotograaf en hij had het over model dit en naakt poseren dat. Ik voelde me enorm ongemakkelijk en toen hij ineens vroeg of ik in zijn zwembad wilde zwemmen, stelde ik voor om maar eens weg te gaan. We zijn nu ergens wat wezen drinken, maar hij ging steeds meer opscheppen over presidenten en acteurs die hij ontmoet had. Heb me af laten zetten bij mn hotel en heb gezegd dat ik ook de volgende dag in t hotel zou blijven. Hij deed ineens heel kortaf maar ik was blij dat ik er vanaf was.
Na Sanur meteen naar Gili. hier ben ik uiteindelijk 2 dagen langer gebleven en had er makkelijk nog een week kunnen zitten. Maar ik wil meer van Indonesië zien, dus moet ik uit mijn comfortzone komen.
De eerste dag op Gili T kwam ik Fergus tegen, een man die ik bij Bromo kort had gesproken. Hij vroeg of ik samen met hem het eiland rond wilde fietsen en dat wilde ik wel. Het eiland is in een ruim uur helemaal te fietsen, met soms een stuk waar je even van je fiets af moet stappen omdat er geen asfalt ligt.
Prachtig uitzicht en savonds met een biertje naar de zonsondergang gekeken.
Voor avondeten had ik via Couchsurfing met Kristina afgesproken en met z'n drieën gingen we over de nightmarket om goedkoop te eten. We kwamen een stelletje tegen, die Kristina kende en na t eten zijn we naar Rudy's gegaan (daar is t feest op vrijdag). Was heel druk en leuke muziek. Ik vond echter de sfeer iets te aggressief, aangezien de hele tijd paddo's en coke wordt aangeboden. Ben wat van de club vandaan met Kristina en wat Ozzies blijven hangen en lag pas om 4 uur in bed. Volgende ochtend lekker uitgeslapen en mn ontbijt gemist.
Helaas was ik (zoals al eerder gezegd) mijn fiets kwijt en wordt diefstal op t eiland erg serieus genomen. Sterker mog, wanneer ze de dief vinden moet deze met een bord om zijn nek en in handboeien om het hele eiland lopen. Vervolgens wordt hij/ zij van het eiland verbannen. Uiteindelijk hebben ze mijn fiets gevonden en hoefde er dus niemand om t eiland te lopen.
Ik heb nog wat gefietst en kwam Fergus weer tegen. We kwamen erachter dat er een beer drinking contest in het dorp gaande was. Toevallig kreeg ik een sms van Kristina dat zij meedeed. Het was hylarisch. Hierna zijn we het verlies van Kristina haar groep weg gaan drinken en eindigden we met half Europa in de Ierse bar.
De volgende dag gingen we op eigen initatief snorkelen. Op zoek naar sea turtles! Helaas hebben we ze niet gezien en was het echt te heet om in de zon te zitten. In de schaduw wat gelegen en in de avond wederom met de vaste groep afgesproken. We kwamen nu ook wat anderen tegen en zo werden we een wat grotere groep.
Op maandag zijn Kristina, Rianne (meisje, die we op zondag ontmoet hadden) en ik na het snorkelen (hier wel turtles gezien) op zoek gegaan naar een goedkope massage. We kwamen in een achterstraat en vroegen aan wat jongens of zij wat wisten. Eentje wist wel iemand en nam ons mee naar een huisje ergens afgelegen. De vrouw van het huis belde iemand op en de mevrouw zou er snel aankomen. Waar de massage plaats zou vinden, was nog de vraag. Maar de jongen, de vrouw en een verdwaalde kok hielden ons gezelschap tot de masseur zou komen. We hebben enorm gelachen en vroegen ons af of we niet in de zeik genomen werden.
De masseuse kwam na een tijdje en na wat onderhandelen moest ik op t bed van de vrouw van t huis gaan liggen. Spontaan kreeg ik overal juik en uitslag. Niet nadenken, niet nadenken. Ik ging liggen en mijn nek en rug werden gedaan. De vrouwen vonden het helemaal geweldig en er werd me gevraagd of ik wilde blijven slapen. Mooi niet! Kristina was er vandoor gegaan om te slapen en Rianne werd ook nog gemasseerd. 'S avonds zijn we nog even naar de reggae bar gegaan waar de plaatselijke band weer speelde.
Volgende dag hebben we de hele dag rustig aan gedaan en bij een strand tent gelegen. We hadden zoveel gegeten dat we een upgrade kregen en naar het zwembad met waterval en bar mochten verhuizen. Heerlijk! Met zn vijfen veel lol gehad en voldaan gingen we onze laatste avond in een restaurant doorbrengen (nu we toch al veel aan t eten waren). Na het eten afscheid genomen van Kristina want die ging de Rinjani beklimmen!
Woensdag was ook de dag dat Fergus weer terug ging naar Bali. Met Rianne en Fergus ontbeten en na ook dit afscheid met z'n tweeën wezen paardrijden. Ook hier weer voor onderhandelen na eindelijk akkoord werden de zadels op de paarden gezet. Op het moment dat ik op die van mij klim, rent het andere paard ervandoor. De man ging er achteraan maar het beest genoot duidelijk. Ze rende zeker 10 minuten heen en weer door het hele land en met drie man sterk hebben ze haar eindelijk weten te pakken. Rianne moest er toen nog op :)
Het rijden ging heel goed, lekker galopperen met uitzicht op de zee. Mijn paard sloeg een keer op hol, maar met de skills die ik heb, wist ik hem rustig te krijgen (was vast een leuk gezicht).
Hierna hebben we vrienden gemaakt bij de sunsetbar en verolgens in de buitenlucht film Django gekeken. Heel bijzonder allemaal.
Deze avond niet gaan stappen, want ik moest vroeg op voor Lombok!
En daar zit ik nu. Het eiland is prachtig. Overal palmbomen en het verkeer is lang niet zo druk als op Bali en Java. Vandaag met een guide op de scooter het eiland rond om een tempel bij Mataram te bezoeken. Eigenwijs als ik ben, had ik geen guide nodig voor de tempel. Ik liep hinderden treden omhoog en zag ineens allemaal apen op de trap zitten. Ik schrok me rot, daar stond ik in mijn eentje! Fergus is op Bali gekrabt en gebeten door wat apen en ook Rianne is gekrabt door eentje bij Ubud. Met dit in mijn achterhoofd liep ik rustig weer naar beneden. Tot ik wat apen naar me zag loeren. Iets minder rustig liep ik door en keek niet achterom. Ik kwam verder helemaal niemand tegen, maar bij de ingang aangekomen vroeg ik of er toch iemand met me mee kon komen. Een oud mannetje stond op en nam wat honden mee. Deze rennen lekker achter de apen aan. Boven aangekomen zag ik OVERAL apen. Ze waren blijkbaar erg schuw en de honden bleven goed bij me. Ik kon erg dichtbij komen, wat super spannend was!
Na de tempel, die zelf een beetje tegenviel, weer naar beneden. De oude man wat geld gegeven en met mijn andere guide weer verder over t eiland. We zijn naar een dorpje geweest waar de vrouwen sarongs maken. Natuurlijk 1 moeten kopen. Vond de tour verder wel ok, beetje commercieel. Het begon keihard te regenen, waaroor we vaak moesten schuilen. Lokale mensen raken maar niet gewend aan een blanke, blonde vrouw. Ik werd veel aangestaard, maar probeerde ze te negeren.
Morgen ga ik Senggigi maar even verkennen en zaterdag alweer naar Bali. Mijn laatste stop voor Singapore!

Weer een lang verhaal....
Daar ook alles goed? Fijne hemelvaart!
Foto's komen wanneer ik op Bali zit.

X

  • 09 Mei 2013 - 15:05

    Carolien Sanne:

    Leuk verhaal en zo te lezen heb je het erg naar je zin! Leuk dat je ook zoveel mensen tegenkomt waar je mee kan optrekken! Apen.. brrr.. kan me voorstellen dat je toch maar naar beneden bent gegaan om iemand mee te nemen! hahahah! Ben benieuwd naar de foto's! Goeie reis verder! X

  • 09 Mei 2013 - 15:30

    Allard:

    Geniet van je vele belevenissen deze reis. Je doet het weer geweldig! Floortje zal jaloers op je zijn op de wijze zoals jij dit kunt doen!

  • 09 Mei 2013 - 22:26

    Anneke:

    Hoi schat,
    Het klinkt allemaal weer super. Alleen dat verhaal van dat mannetje is wat minder :( Goed opgelost!!
    En deze massage is verder helemaal goed gegaan?

    Volgens mij ga je zeker een keertje terug, om alles wat je nog niet gezien heb alsnog te zien. Dit is het ideale: nieuwe indrukken en ook de tijd nemen om te relaxen. Doe je hartstikke goed :)
    Heeeeele dikke knuffel, xxxx Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 116492

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: