Terug bij jezelf in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Terug bij jezelf in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Terug bij jezelf in Ubud

Blijf op de hoogte en volg Joline

12 Mei 2013 | Indonesië, Ubud

Na twee dagen in Senggigi geslapen te hebben, vond ik het tijd om naar Bali te gaan. Lombok is erg mooi, maar er was weinig te beleven. Blijkbaar is Kuta, Lombok the place to be maar hier had ik helaas geen tijd voor.
Ik had nog een kleine tempel in Senggigi bezocht en hierna heb ik nog een beetje door het stadje zelf gelopen.
Gister om half 4 in Ubud aangekomen. Wat een heerlijk stadje is dit! Het is te vergelijken met Byron Bay in Australie, al vind ik het wel wat commercieel. Het lijkt wel alsof je hier hippie MOET zijn om erbij te horen.
Gisteravond ben ik naar kecak dance gegaan. Erg mooi en zag er ook traditioneel uit (misschien was het wel erg toeristisch). Op het eind werden er kokosnoten in brand gestoken en rende daar een man met paardenpak doorheen. Hij schopte de kokosnoten alle kanten op. Gelukkig waren er wel beveilingshekken neergezet. Natuurlijk kwam er 1 brandende kokosnoot over de hekken en onder mijn stoel. Bijna mijn plastic tasje in de hens, maar er rende snel een man op me af om de kokosnoot weg te halen. Ik ben ongedeerd gebleven :)
Ik had plannen om hier te mediteren, maar heb daar op dit moment niet zoveel zin in. Vanmorgen vroeg opgestaan om een fietstocht door de sawa's te maken. Prachtig uitzicht en flink wat heuvels op. Na een uurje fietsen ging ik enorm bergafwaarts en raakte steeds verder van de stad af... "O god, ik moet dit straks ook allemaal weer op" dacht ik bij mezelf. Na bijna 2 uur zag ik een straat waar ik ook weer wat toeristen tegenkwam. Ik dacht dat dit het volgende dorpje zou zijn, maar het kwam me erg bekend voor. Heb ik een rondje gereden, zonder dat ik het door had! Scheelde me dus weer als die bergen op :)
Ook heb ik vernomen dat 14 mei een crematie plaats zal vinden, waar iedereen zich op dit moment op voorbereid (zie foto's). Mannen zijn massaal vlees aan het hakken, beelden aan het maken en vrouwen zijn aan het vlechten en dieren slachten. Het wordt een enorm spectakel. Ik blijf hier dus een dag langer om dit mee te maken. Iedereen dient wel een sarong te dragen, gelukkig heb ik er 1 gekocht in Lombok! Kwam me net ook goed van pas, aangezien je het paleis alleen mag betreden als je volledig Balinees gekleed bent. Ik terug naar mijn hostel om mijn sarong te halen. Ik zag verder geen toeristen in het paleis lopen, dus dit was extra speciaal!
Rest van de dag ga ik nog even Ubud zelf verkennen en morgen met een auto door Bali.

Ik zal wat foto's uploaden, hopelijk gaat het was sneller hier!

Fijne moederdag allemaal!! xx

  • 12 Mei 2013 - 11:50

    Anneke:

    Hoi schat,
    Wat uniek dat je een plaatselijke crematie gaat meemaken. Nu ook nog een bruiloft en het plaatje is compleet.
    Je zit weer op hele mooie plekken!! Toch weer totaal anders dan thailand ofzo.

    Het gaat alweer opschieten, nog maar 1 weekje en zit het er weer op.
    Nog heel veel plezier. xxx Mam

  • 12 Mei 2013 - 12:59

    Nel:

    Hey Joline
    eindelijk er eens aan toe gekomen om je verslagen te lezen, had ik gelijk wel heel wat te doen zeg ;-)
    Zo te zien en te lezen ben je enorm aan het genieten maar ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, reizen blijft leuk.
    De crematie zal best indrukwekkend zijn, ik heb er 2 meegemaakt een in India en een in Nepal heel erg apart. In Thailand ben ik bij zo'n begrafenisceremonie geweest dat had ook wel wat, alleen was ik blij dat ik gewoon verder kon ;-)
    Ga lekker genieten van je laatste week, als jij thuiskomt ga ik weg? maar dan wel op een hele andere manier hhahahah(moet nota bene gala aanschaffen ikke???????)

    liefs xxxxx nel

  • 12 Mei 2013 - 14:02

    Yvonne:

    Hi Joline,
    Wat maak je weer veel mee. Wat zie jij veel van de wereld. Het zijn weer prachtige foto's. Ik geniet enorm van je verslagen. Veel plezier op de crematie klinkt een beetje gek. Geniet van de rest van je vakantie.
    Lieve groetjes, Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 116510

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: