hello hello Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joline Deen - WaarBenJij.nu hello hello Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joline Deen - WaarBenJij.nu

hello hello Vietnam

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

01 December 2008 | Vietnam, Hanoi

Sodeju! Wat is Vietnam een verschil met Laos zeg!
We zijn om 5 uur uit Vientiane vertrokken en reden pas om 7 uur echt weg! We zaten in een bus met studenten die een schooltrip naar Hanoi hadden en wij waren er dus bij gepropt. Het bleek ook dat er niet genoeg plekken waren en drie mannen moesten in het gangpad zitten. Eentje werd super boos en zei tegen de chauffeur dat wanneer hij in zijn eigen land was geweest hij de chauffeur zou hebben vermoord en zijn bloed zou hebben gedronken. Lekker begin van de reis, want hij ging uiteindelijk op een krukje naast Tessa zitten!
Rond uurtje of 2 'snachts bleven we ergens staan voor 4 uur om te wachten tot de grens open zou gaan. De hotels waren vol, dus we hebben gewoon lekker in de bus geslapen. Beviel me best! Tessa was weer de pineut, want een Filipijnse man kwam naast haar zitten, waardoor ze opgepropt zat.

Eindelijk kwamen we gister rond half 8 ofzo aan en we hebben dan ook snel een hotel gevonden, die ons aangesmeerd werd. We vonden het een best hotel en hebben het gereserveerd voor 2 nachtjes, want morgen gaan we alweer naar Halong bay!!! Heel toevallig hebben de twee Engelsen ook een ticket naar Halong bay geboekt voor morgen en we zien ze vanavond ook weer om wat te gaan eten (en Mark: hij is heel gewoon, hij trekt alleen wat gekke bekken soms).

Het eten is hier echt heeeeeel lekker! En de mensen zijn ook best vriendelijk. Beetje opdringerig alleen.
Nogmaals, Vietnam is gewoon heel anders dan Laos. Het is hier een gekkenhuis met de scooters en auto's, die gewoon kriskras door elkaar rijden en echt OVERAL voor toeteren. Toch heeft het wel zijn charme, maar 2 dagen is wel genoeg!!

Ik laat het weten als we weer wat te melden hebben!
Joop & Ida: bedank Sinterklaas maar van me :)

xxJoline

• 01 December 2008 - 13:17

Ernst En Karin:

Hoi Joline,

Je maakt ook wat mee! Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen en hebben jullie meer tijd in Vietnam dan oorspronkelijk gedacht. Geniet ervan!

xxx Ernst en Karin

• 01 December 2008 - 14:35

Marloes:

Die schoenmaat wilde ik weten voor die zebra dc shoes die ik heb. Want zijn voor mij iets te groot maar als jij 40.5 hebt dan zijn ze voor jou te klein....

Veilig in vietnam aangekomen!! Goed zo!
    Enjoy!

Kussie

• 01 December 2008 - 14:50

Joline:

hallooooo allemaal!
    In de avond ik Hanoi toch wel leuk. Nu met Nick en Ellen wat wezen eten en drinken en ook met een nieuw meisje uit Londen, Marian. Het is heel leuk en internet is hier gratis hahahaha
    xxTessa en Joline

• 02 December 2008 - 21:09

Joop Oudhoff:

Hé Joline kijk je wel uit?

• 02 December 2008 - 23:13

Mams:

Beetje bijgekomen van de lange busreis? Dan verdienen jullie nu wel die tocht naar Halong Bay.
    Ik heb even gekeken hoe dat er uitziet en was behoorlijk onder de indruk van dit wereldwonder. Ik ben dus nu ook super nieuwsgierig hoe jouw foto's eruit zullen gaan zien.
    We worden allemaal steeds jaloerser op jullie en ik heb al berichten gehoord dat er meer zijn, die deze reis willen gaan maken. Nou meiden, geniet van al dat moois en heb medelijden met ons achterblijvers in dit koude kikkerlandje. xxx