Drukke voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joline Deen - WaarBenJij.nu Drukke voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Drukke voorbereidingen

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

15 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Ni hao!!

Hier even voor de geïnteresseerden een opzet hoe ik mijn reis door China (en deels door Thailand) wil gaan doen. Ben uiteraard alweer druk met de voorbereidingen, aangezien ik nu alleen ga en alles dus zelf moet gaan regelen! Je kunt nooit vroeg genoeg beginnen natuurlijk :)
Wanneer ik wegga, weet ik nog steeds niet zeker.. Waarschijnlijk gaat het eind februari/ begin maart worden.

Ik begin in Beijing en blijf hier een dag of 10 omheen reizen (Chengde eo).
Grote muur beklimmen. Ik wil hier twee dagen naartoe gaan. Eén keer vanaf Huanghua en een keer een wandeling van 4 uur van de ene ingang naar de andere (weet de namen even zo snel niet meer).
Beijing – Datong
Chengdu – Chongqing
Chongqing – Guiyang
Guiyang – Guilin eo
Guilin – Guangzhuo

Dan weet ik nog niet hoe ik het ga doen, maar waarschijnlijk van Shenzhen naar Bangkok (als er tijd en geld over is, anders meteen rechtstreeks Hongkong of Shanghai)

Bangkok – Koh Chang
Koh Chang – Bangkok
Bangkok – Shenzhen
Shenzhen – Shanghai
Shanghai – Ji’nan
Ji’nan – Qingdao
Qingdao – Beijing

Vooral het reizen tussen de ene plaats en de andere wordt lang, heeeel lang!
Ook dat heb ik uitgerekend en het zal ongeveer 5 dagen in beslag gaan nemen. Valt me eigenlijk nog wel mee, als je bedenkt dat ik dat ook in Vietnam heb gedaan.

Wat leuke sites om je voor te kunnen stellen waar ik heen wil gaan, zie je hieronder!

Datong: http://www.wereldpagina.nl/index.php/Datong
Qingdao: http://www.thatsqingdao.com/

x Joline

• 15 September 2009 - 13:35

Br&da:

Toe maar..je hebt het al lekker uitgedacht allemaal. Je houdt geen geld over hoor om poffertjes te verkopen ;) Want dat is best duur :P

Ben benieuwd naar de avonturen die je gaat beleven..dus ik hou je site uiteraard goed in de gaten :)

X Br&

• 16 September 2009 - 13:35