Summerpalace.... again - Reisverslag uit Beijing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu Summerpalace.... again - Reisverslag uit Beijing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Summerpalace.... again

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

23 April 2010 | China, Beijing

Vanmorgen vroeg ben ik aangekomen in Beijing. Tijdens het wachten gisteravond op de trein, ging het meisje naast me, van een jaar of 18, naar me staren. De man naast haar spoorde haar aan om met me te gaan praten. Uiteindelijk durfde ze en vroeg ze of ze met me op de foto mocht. Tuurlijk mocht dit! Ik ging weer rustig de film op mijn Ipod kijken. 5 minuten later voel ik weer diezelfde ogen naar me kijken. Ik kijk opzij en ze is naast me komen zitten. "Mag ik je MSN? El wil je dan mijn vriendin zijn?" vraagt ze met grote puppy ogen. Ik geef haar mijn MSN (die gebruik ik toch niet meer) en wil weer verder kijken naar de film. 5 minuten later... Het meisje staat op en komt daarna weer naast me zitten. Ze kijkt me weer aan en ik haal mijn oordopjes weer uit mijn oren. "I have present for you," zegt ze. Ze geeft me twee badeendjes. Ik knijp erin en ze piepen ook nog! Ik bedank haar en wacht nog even met mijn oordopjes terugstoppen in mijn oren. Maar het meisje zegt verder niks meer en dus kijk ik maar weer verder naar de film. We mogen naar de trein. Ik kijk om en zwaai naar het meisje. Ze glimlacht en zwaait terug.

Het hostel waar ik nu in zit, is ook wel fijn! Leo hostel heet het. Veel toeristen en de bar is ook gezellig!
Bij aankomst vanmorgen meteen een tour naar een ander gedeelte van de Grote muur geboekt. Moet morgenochtend om half 8 al klaarstaan! Hopelijk maak ik het deze keer wel af!

Vandaag ook weer naar het zomerpaleis gegaan. Om op te frissen: de vorige keer was ik te laat en mocht ik alleen in de tuinen rondlopen (wat ook erg mooi was!). Nu was ik er al rond half 11 en OVERAL waren Chinezen. Das best logisch, zou je zeggen. Maar moeten die ook niet werken dan? Dacht ik bij mezelf. Behalve de oudere Chineze, waren er ook complete scholen aanwezig. Overal herrie en schreeuwende kinderen! Dan was het de vorige keer toch een stuk rustiger! Maar goed, ik liep snel door de binnenplaatsen heen, want die had ik al gezien. Af en toe werd ik gestopt en aangehouden om met iemand op de foto te gaan. Vandaag waren het vooral veel mannen en jongens, die met me op de foto wilde. Ze houden me goed vast en of één foto niet genoeg is, willen ze er vaak een stuk of 3 maken.
Zo snel als het kon, liep ik naar de poort van het paleis. Hier was het al een stuk minder druk. Ik heb binnen de muren een uurtje rond gelopen en alvast geoefend met klimmen voor morgen. Wat een trappen! Maar het uitzicht was geweldig! Zo koud als het gister was, zo warm is het vandaag. Met een graadje of 20, was het vandaag goed te doen en morgen wordt het zelfs nog warmer. Kan ik hier ook nog even genieten van het zonnetje!

Verder ga ik vandaag niks doen, want ben erg moe van de reis. Wilde eigenlijk nog naar de ondergrondse stad, maar heb er geen puf voor. Vanavond vroeg naar bed, aangezien ik al om half 8 verwacht word.

Mensen, alleen morgen nog een berichtje van mij en dan zit het er alweer op!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 April 2010 - 07:49

    Br&da:

    Hahaha zo goed voor je ego al die foto's ;) en altijd leuk..nieuwe vriendinnen ;)

    Nou veel plezier op de muur en alvast een goeie terugreis gewenst :)
    XxX Bren

  • 23 April 2010 - 07:51

    Karin:

    Ja ... zo ga je weg en zo ben je al weer bijna terug, wat gaat de tijd toch snel. De wind boven IJsland is van richting veranderd dus we zien elkaar vast aankomende zondag. Tot dan!
    xxx

  • 23 April 2010 - 19:04

    Vanessa:

    Wat een bijzondere mensen kom je toch tegen onderweg!!
    We nemen onze camera mee hoor, als we bij je langs komen, anders ga je het zo missen!

    Geniet nog even van je welverdiende vrijheid! Voor je het weet ben je weer lekker thuis!
    X

  • 23 April 2010 - 20:02

    Yvonne:

    Hele goede terugreis en wat heb ik genoten van je humoristische verslagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 116554

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: