Expensive tea and free booze - Reisverslag uit Shanghai, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu Expensive tea and free booze - Reisverslag uit Shanghai, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Expensive tea and free booze

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

22 April 2010 | China, Shanghai

Hola!

Vanuit mijn hostel typ ik alweer mijn laatste berichtje uit Shanghai.

Eergister ben ik met Jochem (de Nederlandse jongen) de stad in gegaan. Hij moest nog een koffer voor zijn gitaar en ik wilde graag wat zien voordat ik wegging. Dus we gingen richting "Old town" waar het thee huis is, waarvoor ik toch wel naar Shanghai ben gekomen. Ik stond te popelen om het te zien! We liepen eerst door een de "old town", wat duidelijk voor de toeristen is gemaakt. Toch was het erg leuk om te zien en heb erg afgedongen! Heb iets wat eigenlijk per stuk 280 yuan was, weten te kopen voor 5 voor 100 yuan! Hoe knap is dat?!?!
We liepen door en kwamen uit bij het theehuis. Dit theehuis (Huxin ting tea house) is het bekendste theehuis van China. En ik hou erg van thee!! Na de theeceremonie, die ik in Xi'an heb gehad, ben ik ook helemaal into de verse thee (lees: struik in het water gooien). Ik had voordat we gingen drinken maar even gechecked hoe duur het was, heb namelijk al enkele verhalen gehoord (van het Engelse stel en van de Ier uit Beijing) dat zij 1000 yuan (ruim 100 euro!!!) voor de thee hadden betaald!! 2 of 3 keer extra vragen of het wel echt 50 yuan was, vond ik dus niet meer dan logisch. 50 yuan is alsnog duur voor een slok water met een smaakje, maar ja je bent wel in het bekendste theehuis van China! De vrouw deed een leuke ceremonie, maar was niet zo enthousiast als die in Xi'an. Ze vertelde er ook niks bij. De thee was wel okee en we kregen ook een pot jasmijn thee bij. Al met al duurde het een klein half uurtje.
Hierna zijn we terug gegaan naar het hostel, want we hadden afgesproken naar de Bund te gaan. Het Britse stel was moe, dus Jochem en ik gingen met twee Chinese vriendinnen van hem naar de Bund. Het was gelukkig een goede avond, al was het niet heel erg helder. Het regende tenminste niet! Vrij snel waren we al uitgekeken. Wel waren we nog paar keer door wat Chinezen op de foto gevraagd. Mijn Beijing momenten kwamen weer naar boven!
Om 10 uur snel rennen om de laatste metro nog te halen!

Gister ben ik nog naar de jade Budhha tempel geweest. Het was mooi, maar de tempels in Shanghai en Hongkong zijn lang niet zo mooi als in Beijing. Wel was het erg interessant om de gebeden en liederen van de monikken te horen en zien. Sommige monikken hadden er niet zo veel zin in en giebelden samen terwijl ze in de rij liepen op weg naar de tempel.
Terug van de tempel, kwamen we de Engelsen tegen. Jochem moest de trein naar Guilin halen en ik ging even een film kijken. 's Avonds had ik afgesproken met de Engelsen om naar een jazz club te gaan. We gingen eerst een borrel doen in het andere hostel, waar Sarah sliep en daarna zouden we naar de club gaan.
Nu hadden de Chinezen gister een nationale rouwdag voor de slachtoffers van de aardbeving. Alle clubs waren dus ook dicht. Op 1 na. En toevallig kende Sarah een meisje, die de eigenaar van deze club kende. We werden op de gastenlijst gezet en kregen de eerste drie drankjes gratis. Dit was alleen geen jazzclub, maar een kleine discotheek. Rond een uurtje of 12 gingen we erheen en het was al stampend vol. Naast de Engelsen was er ook een Zweedse jongen en een Amerikaan mee. Met zijn zessen hebben we de dansvloer onveilig gemaakt! We hebben het erg leuk gehad, maar om half 3 voelden we ons allemaal toch wel moe worden. Oud als we zijn, hebben we een taxi genomen en zijn we naar het hostel terug gereden.

Vandaag lekker uitgeslapen en zo even kijken wat ik ga doen.
Vanavond de trein naar Beijing en ik kom daar morgen al vroeg aan.

Shanghai is een leuke stad, gezellig, maar er is weinig te zien hier. Het is niet zoals Beijing of Xi'an. Jammer dat ik weer afscheid moet nemen, maar weer een stap dichter bij jullie!!!!

Tot snel!
Ik ga proberen foto's te uploaden, aangezien ik niet op mijn laptop zit nu.

xxxxx

  • 22 April 2010 - 07:26

    Saskia:

    Lieverd,

    Nog een paar dagen en dan zit het erop. Zo te zien heb jij flink genoten, maar volgens mij is het precies goed zo en heb je ook wel weer zin om naar huis te gaan. Het wordt hier van het weekend heerlijk weer en volgende week ook dus Nederland verwelkomt jou met een zonnetje!
    Geniet nog maar even heerlijk van de laatste dagen van je prachtige reis.
    Tot gauw xxx

  • 22 April 2010 - 08:26

    Monique:

    Ha Joline,
    wat geniet jij weer he, jammer dat de vliegtuigen weer gaan....
    anders kon je nog langer genieten van al je avonturen. groetjes en tot gauw!xxxMonique
    ps die Ari...., wel een schattige foto van jullie(hahahahah)

  • 22 April 2010 - 16:54

    Wil En Peter:

    Joline,
    Nog even genieten na een lange treinreis. Je hebt heel veel mooie dingen gezien en meegemaakt. Door je verslagen te lezen zijn we allemaal met je mee gereisd. We wensen je een hele goede terugvlucht, met weinig oponthoud. En als je in Nederland bent spreken we elkaar snel!
    Groetjes en liefs,
    wenp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 116542

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: