Nog even... - Reisverslag uit Shanghai, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu Nog even... - Reisverslag uit Shanghai, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Nog even...

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

20 April 2010 | China, Shanghai

En ik moet China alweer verlaten! :(
Als ik zo lees, gaan de vliegtuigen langzaam weer vliegen, dus hopelijk zit ik zondagochtend gewoon in het vliegtuig.

Zondag vertrok ik uit Hong Kong om een 20 uur durende treinreis naar Shanghai te maken. Ik had de hoogslaper, want de "bottom beds" waren op. Wat een geklim is dat! Maar na een tijdje kreeg ik er al de handigheid in. We hadden allemaal zelfs ons eigen tv'tje met 1 Chinese zender!
De reis ging goed en ik heb 12 uur kunnen slapen. Verder waren de mensen erg aardig, en de Chinezen die Engels spraken, bleven ook maar tegen me praten. Ze keken ook allemaal aandachtig hoe ik behendig met de stokjes mijn rijst, vlees en groente naar binnen werkte.

Met enige vertraging kwamen we aan in Shanghai. Veel controle (omdat je weer het land binnenkomt) en paar keer boos omgekeken, omdat er een vrouw haar bagagekar elke keer ongeduldig tegen me kuiten aanreed. Ze kruipen erg voor, maar ik ben daar ook goed in. Aan mij heb je dan een verkeerde!
Ik zocht een pinautomaat, maar er werd me al gevraagd of ik een taxi wilde. Ik probeerde uit te leggen dat ik eerst nog moest pinnen en eindelijk snapte de jongen het. Hij tilde mijn tassen over het hek (vond ik nogal eng) en toen moest ik ook door het hek heen klimmen. Ze houden er alleen geen rekening mee dat ik niet zo klein en lenig ben als hen. Met een verkrampte nek en een gaatje in mijn broek, stapte ik de taxi in. Lekker om weer aan de goede kant van de weg te rijden! Alhoewel.... de goede kant. Hier in Shanghai rijden ze ook overal en nergens.
De jongen had me na het pinnen, afgezet bij het hostel. Ik kwam erachter dat ik zeker 2x de normale prijs voor de taxi heb betaald. VERDORIE!
Het hostel is erg groot en ruim. Met een pooltafel, pingpongtafel, dvd ruimte en een bar/restaurant, is dit toch wel 1 van de mooiste hostels tot nu toe. Mijn kamer is niet groot en die deel ik met 5 andere meiden. De douche is echt heerlijk!! Heb er dan ook heel lang onder gestaan.
Ik ging maar even een filmpje kijken, om bij te komen. Een Engels stel zaten al een film te kijken, dus ik keek met hen mee. Na de film vroegen ze mij of ik die avond mee wilde stappen en dat wilde ik natuurlijk wel! Ik had nog een Nederlandse jongen ontmoet en die ging ook met ons mee. We waren naar een barretje in een ander hostel gegaan, waar het stel die avond ervoor ook al had gezeten. Daar hebben we tot een uurtje of 12 gezeten en toen besefte ik dat ik toch wel honger had. Met zijn vieren gingen we op zoek naar een restaurant, dat nog open was. We kwamen bij een straat bbq uit. Ik vroeg of we er mochten eten, en natuurlijk mocht dit! We kozen een aantal dingen uit om te laten roosteren voor ons en we namen plaats aan een klein tafeltje met kinderstoeltjes (net als die in Vietnam). Ons eten werd geserveerd. Geen idee wat we aan het eten waren, maar het was zeer goed te doen! We hebben ons ook laten vertellen dat 1 van de stokjes vlees, zeepaard was. Zo zag het er ook wel uit, maar het smaakte gewoon naar kip. We waren na een uurtje wel uitgegeten en betaalde de jongen (we wilden eerst weglopen, want we wisten niet dat we betalen moesten, maar toen nam hij het boekje met ons lijstje bij de hand en toen betaalden we toch maar).
Hierna hebben we de taxi naar het hostel genomen en zijn we gaan slapen.

Vandaag ga ik de stad maar even verkennen en vanavond gaan we geloof ik naar de Bund. Die moet je toch wel gezien hebben, wanneer je in Shanghai bent, heb ik me laten vertellen.
Heb al een treinticket naar Beijing geboekt. Deze vertrekt donderdagavond om 9 uur en ik kom vrijdagochtend om 7 uur al aan.

Nou, genieten jullie maar lekker van het zonnetje daar en ik zie jullie allemaal zondag weer!!
xx

ps. geen foto's dit keer.. was mijn camera gisteravond vergeten, dus ik moet wachten op de foto's van het Britse stel. Zal er vandaag extra veel maken!!

  • 20 April 2010 - 06:20

    Saskia:

    Jee wat is de tijd toch snel gegaan. Zondag kom je alweer thuis.. dan stap ik (hopelijk) het vliegtuig in voor een weekje Turkije :)
    Fijne dag vandaag.
    xxx

  • 20 April 2010 - 06:24

    Br&da:

    Jeetje..en dan is ze zondag alweer thuis..dat is hard gegaan joh. Gelukkig kan je nu nog even genieten van China. Doe dat dan ook volop!!

    XxX Bren

  • 20 April 2010 - 08:32

    Marloes:

    Hallo!!!
    Geniet van je laatste dagen want voor je het weet ben je weer hier. Hoewel Jasey aan het aftellen is.
    Hopelijk gaat je vliegtuig gewoon volgens planning.

    Dikke kus ons

  • 20 April 2010 - 13:15

    Serana:

    Ik zou willen dat ik vanaf nu tot zondag nog lekker in China zat!! Geniet ervan!! Alleen dat reizen zeg! Pfff ik zou het niet kunnen, ik word al moe van een kwartiertje in de metro! Tot snel Xxxxxx

  • 20 April 2010 - 15:36

    Mama:

    Hoi, hoi

    Hopelijk kunnen we gauw genoeg zien, hoe Shanghai eruit ziet. Je moet niet meer je camera vergeten hoor! Anders komt de fotovoorraad niet op, haha.

    De luchtvaart hier komt alweer op gang, maar in Finland vliegen ze nog niet, dus misschien mag je onverwachts wel wat langer blijven...

    Nee hoor, ik hoop dat je zondagavond weer lekker thuis bent. De stroopwafels liggen al klaar.
    xxxx

  • 20 April 2010 - 21:27

    Anneke:

    jeeee, Joline.... nog heel eventjes..... je kunt best terugverlangen naar huis, maar vergeet niet de laatste dagen in China te GENIETEN

  • 20 April 2010 - 22:08

    Yvonne:

    Zeepaardjes gegeten? Is niet te geloven. Taxi was 2 x zo duur i.v.m. je gymles vooraf. Ik moet echt lachen om je ongelooflijke verhalen. Goede reis terug maar geniet nog even lekker.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 116553

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: