Mission Great Wall: Failed! - Reisverslag uit Beijing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu Mission Great Wall: Failed! - Reisverslag uit Beijing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Mission Great Wall: Failed!

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

10 Maart 2010 | China, Beijing

Ja, helaas is het mislukt vandaag.
Was gister al vroeg in slaap gevallen, maar het overgeven bleef maar doorgaan. Had de wekker op 6 uur gezet en vrolijk werd ik wakker. Zoals de ochtend ervoor was er weer een gek mens onder mijn raam aan het schreeuwen!! Maar mijn douche is heerlijk, dus heb genoten van het warme water. Oja, ik ben erachter wat die douchekop boven mijn bed is.. Het is een lamp!! HAhahahaa
Anyways, precies op tijd ging ik naar beneden, waar ik nog voor de trip moest betalen. Er stonden een hoop mensen al te wachten!! Met twee busjes gingen we naar de plaats en het duurde een uurtje of 3 voor we er waren. Ik had een banaan gegeten en voelde me nog steeds niet veel beter. Maar goed, ik moest en zou die muur beklimmen want dat was toch wel één van de redenen waarvoor ik naar China ging!
We kregen in half Chinees, half Engels een uitleg over hoe we moesten lopen, of eerder.. hoe we NIET moesten lopen. Ik had aan twee meiden gevraagd of ik met hen kon lopen en dat vonden ze geen probleem. We hadden alsnog een gids en we bleven met de hele groep bij elkaar. Ik hoefde dus niet persé bij die meiden te blijven. Ik zag de eerste trappen al op ons afkomen en zei toen nog voor de grap: ooo, dat zij een hoop treden! Ik kon er toen nog om lachen, maar er was iemand die mijn dag niet beter kon maken door te zeggen dat dit nog niks was! Na 10 minuten trappen gelopen te hebben kon ik echt al niet meer. Mijn hart zat in mijn keel, ik had al een heel flesje water op en ik moest elk moment overgeven. De gids was erg lief en stelde voor op mijn tas te dragen. Ik bleef doorgaan, want ik wilde echt deze route afmaken. De gids zei dat er bij toren 8 een short cut was en dat ik dan bij toren 22 uit zou komen. Maar ik was toen pas bij toren 2! Ik ben door gegaan tot toren 4 en toen werd ik duizelig en mijn maag en darmen waren op dat moment ook niet mijn beste vrienden. Ik vroeg de gids of ik terug mocht en hij zei dat het wel mogelijk was, maar dat een bus naar Sima tai (ben ff de precieze naam vergeten) 180yuan kostte. Op dat moment kon me dat echt niks schelen. Ik zweette peultjes en alles wat ik wilde was terug in mijn kamer zijn. De gids liep helemaal mee terug en belde een vriend van hem op. Aaaaah, dus niet echt een bus maar gewoon een vriendendienstje! ik voelde me lichtelijk opgelicht, maar goed.. die man had wel een uur lang mijn tas gedragen, dus ik nam het maar voor lief. Ze brachten me naar het eindstation van de hike (die nog 2,5 uur zou duren!) en ik ben daar maar wat thee gaan drinken en in het zonnetje gaan zitten. Tot mijn oog op een kabelbaan viel. Hij stond echter wel stil, maar zou toch nog wel in gebruik zijn? Ik haal mijn Lonely Planet erbij en jahoor, ze gebruiken hem nog steeds! Voor maar 50yuan kun je heen en terug! Dus ik naar de man van onze groep om ff te checken of ik nog genoeg tijd had en ik had nog een uur. Snel liep ik naar het loket en vroeg hoeland een roundtrip duurde. De man en vrouw snapten me voor geen meter. Dus ze legden me in het Chinees uit dat ik naar boven kon en dan lopend naar beneden. "No, no!!" zei ik snel! "No walking!! Roundtrip! Up en down. Return!" Eindelijk snapten ze me (na toch wel 10 minuten) en ze hadden ook met veel gebaren duidelijk gemaakt dat de roundtrip 40 minuten duurde. Dus echt geen lopen?? Ik kon gewoon blijven zitten? JA! Ze wisten het zeker. Nou, goed. Ik waagde het erop. De man rende voor me uit en zei dat ik snel in de kar moest stappen. Het deurtje ging niet dicht, maar dat maakte niet uit. Het was leuk joh! Maar ook wel eng af en toe. Heb nog 3 mensen erin gezien, dus dat stelde me toch wel gerust. En toen was ik boven. Ik bleef stug zitten en de man boven snapte me en liet me ook weer naar beneden gaan. Mooi zo!
Toen ik naar beneden ging zag ik de groep al terugkomen en ze vertelden me hoe mooi het was, maar dat het begin echt een makkie was vergeleken bij de rest. Blij dat ik niet door ben gegaan zeg!
Toen ik terug was, nog even op bed gelegen en voelde me toen al stuk beter.

Foto's weer toegevoegd op http://joline75.hyves.nl

xJoline

  • 10 Maart 2010 - 18:43

    Karin:

    Hoi Joline,

    Wat een verhaal en dat terwijl je ziek bent? Ik hoop dat je je morgen weer wat beter voelt! Je maakt in ieder geval al weer heel wat mee. Wat is het hier in Nederland saai ... Liefs Karin

  • 10 Maart 2010 - 19:13

    Jan En Christien:

    Hallo Joline,
    we hopen dat je darmen snel weer op orde mogen komen, veel thee en witte rijst! Wij hebben dit 1x in Mumbai gehad en moesten die dag 30 uur in een trein, nu viel dat gelukkig nog mee, maar zoals jij onderweg in China...dat is geen pretje!
    Hopelijk lezen we morgen dat het weer wat beter gaat!
    Lieve groetjes, Jan en Christien

  • 10 Maart 2010 - 21:04

    Mama:

    Hey meissie,
    Kalm aan hè? Je hebt nog tijd zat om alles te doen!
    De foto's liegen er niet om, wat een gebergte! Moet je volgens mij in goede lichamelijke staat voor zijn, en een appel en een banaantje helpen dan niet echt.
    Volgens mij, heb je het verkeerde verslag verwijderd, deze heeft geen einde...
    Enne blijf genieten van deze reis!
    Knuffels en xxxxx

  • 11 Maart 2010 - 09:05

    Marloes:

    Hee lieverd,

    Misschien kan je het aan het eind van je rondreis nog eens proberen als je wat gewend bent. Elke dag weer denk ik ff hoe trots ik op je ben dat je dit toch maar mooi weer doet.
    En wat een onwijs gave foto's zeg!

    Hele dikke kus zus en je neef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 116425

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: