Summer Palace and the temple of heaven - Reisverslag uit Beijing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu Summer Palace and the temple of heaven - Reisverslag uit Beijing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Summer Palace and the temple of heaven

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

11 Maart 2010 | China, Beijing

Hoi!!
Heel erg bedankt allemaal voor de lieve berichtjes!! Heb mijn telefoon uitgezet trouwens, dus kan geen smsjes meer ontvangen/ versturen. Heb gister HI gebeld en die zei dat je met een BB je telefoon het beste in zijn geheel uit kan zetten. Dus...

Werd vanmorgen wakker van mijn dagelijkse wekker onder mijn raam, maar was nog lekker in slaap gevallen tot 10 uur.Ik loop zo elke ochtend het gratis ontbijt van het hostel mis! haha..
Gisteravond voelde ik me toch al wat beter, dus besloot ik wat te gaan eten. Toevallig zag ik het meisje dat ik ontmoet had in Den Haag tijdens de drie uur wachttijd voor de ambassade. Dus ik ben bij haar en nog twee Nederlanders gaan zitten. Echt lekker hoor om weer even je eigen taal te kunnen spreken. Betrapte mezelf er vandaag al op dat ik veel in mijzelf praat! Serieus!!! Mijn schoenen bijvoorbeeld zaten onder de blubber en toen begon ik een heel verhaal in mijzelf te mompelen. Mensen zullen wel denken! Haha. Afijn, ik heb kippen dijen besteld met witte rijst en wat jasmijn thee. Smaakte me erg goed, en ik denk dat ik er zo weer ga eten! We waren rond uurtje of 10 klaar met eten en zij gingen toen weer terug naar het hostel. Ik ben toen ook richting mijn hostel gegaan, maar liep toen nog langs een barretje die me aansprak. Hoorde een live bandje spelen en zag veel backpackers zitten. Ben naar binnen gegaan en heb een Heineken (voor maar 100 yuan) besteld. Na een half uurtje hield ik het wel voor gezien en ben toen moe naar mijn bedje gegaan. Heb in mijn kamer nog even naar de Chinese Simpsons gekeken, maar hoe hard ik het ook probeer, ik snap de taal maar niet!
Werd vanmorgen dus laat wakker en besloot de metro te nemen naar de Temple of heaven. Het zonnetje scheen toen nog, dus met incognito zonnebril en een goed humeur ging ik richting het metro station. Alles ging goed en ik kwam meteen bij de goede halte! Maar helaas was er dichte bewolking aan deze kant van de stad. Helaas, maar ik hield de zonnebril stug op! Gewoon blijven hopen en de zon komt vanzelf terug! Hield ik mezelf voor. Met een plattegrond uitgeklapt liep ik het park door. Wat was het leuk zeg!! Overal waren mensen aan het dansen (zie hopelijk zo de foto's) en aan het sporten. Heb zelf ook nog even een spelletje gedaan met een man. Toen bleek dat hij het alleen maar wilde verkopen en toen liep ik snel weg!! Heb wel soort van schopshuttles gekocht. Ze lijken op shuttles met veren. Mensen doen dit echt met hele groepen hier! Dus ipv een bal, gebruik je dit om hoog te houden. Super grappig!
Na de stijldansende mensen en de Chinese linedansgroep ben ik verder gegaan door het park. Ik kwam uit bij (volgens mij) de tempel. Het staat nergens echt aangegeven wat nou DE tempel is, maar deze stond op een groot plein, dus dat zal het wel geweest zijn. Ook nog naar een plein gelopen met allemaal ringen. De middelste ring heeft een ander geluid dan de ringen eromheen. Ben even de naam vergeten, maar zodra ik deze weet, laat ik het jullie meteen weer weten. Heb al mijn boekjes ed op mijn kamer liggen namelijk.
Toen vond ik het tijd om weer door te lopen en ik had helaas de verkeerde uitgang gekozen. Heb uiteindelijk de taxi genomen naar Tianmenplein,maar deze bleek uiteindelijk de gehele dag gesloten te zijn! Heb toen bus 690 genomen naar Summer Palace. Tja, had nu ook al de metro genomen dus waarom ook niet meteen de bus?? De mevrouw van de bus vond dat ik moest zitten en om geen omstandigheid op mocht staan. Dus als er een ouder iemand wilde zitten? Dan moest iemand anders maar opstaan. Eerst snapte ik hier niks van, maar na een uur in de bus gezeten te hebben, kreeg ik haar bedoeling toch door. Ik was de enige die van het begin station naar het eind station moest. Ze had waarschijnlijk medelijden met me. Maar goed, het kaartje kostte maar 1yuan (is ongeveer 10 cent). Dus was erg blij dat ik geen taxi had genomen. Aangekomen bij het Summerpalace bleek het al 3 uur geweest te zijn! Ik had dus nog maar een kleine twee uur, voor iets waar je normaal 6 uur over doet! Ik kreeg dan ook geen "in" ticket meer, maar een "through" ticket. Dan mag je alleen door het park en alles erbij, maar niet in het paleis zelf. Maar wat was het prachtig zeg! Het Kunming meer is ook echt gigantisch, en daar kijk je dan ook op vanuit het paleis. Het uitzicht (zelfs met de lage bewolking) en de binnenplaatssen van het paleis zijn prachtig. Het paleis is opnieuw gebouwd rond 1900. Er spelen mensen heel zachtjes muziek, waardoor je mee wordt genomen in de vroegere tijden en je jezelf kan indenken hoe het geweest moet zijn. Helaas mocht ik dus niet meer het paleis in, maar ik hoop hier ook mijn laatste dag nog naartoe terug te kunnen keren om alles met het zonnetje te kunnen waarnemen.
Om 5 uur ben ik naar metro 4 gelopen en ik vond het al wat rustig. Totdat ik over moest stappen om de 10 en er een hele meute met mij ging. Nog steeds was ik de enige blonde! Van de 10 moest ik overstappen in de 5 en dit was echt gekkenhuis! Maar ik heb het gered. De route had ik van te voren uiteraard al uitgezocht :)
Voor maar 2yuan ben ik dus zo weer waar ik zijn moest! Ben toen weer van de metro halte terug gelopen naar het hostel en zit nu weer even in de lounge. Morgen moet ik verhuizen naar een dorm (4 bedden op één kamer) voor één nacht en zaterdag avond ga ik dan met de trein naar Xi'an. Hopelijk kan ik morgen naar de verboden stad!
Ik ga nog even de foto's uploaden (http://joline75.hyves.nl) en de film afkijken. Er is hier geen Engelse tv, dus dan maar dvd'tjes opzetten!

Alles daar ook nog steeds ok?
xJoline

  • 11 Maart 2010 - 11:52

    Willeke:

    Hey Joline,

    Gelukkig gaat alles lekker daar, leuke verhaaltjes, trouwens ook beter dat je nu wat lekkerder voelt.

    Doe voorzichtig, geniet van alles!!!

    Dikke kus Mark, Willeke en Iza

  • 11 Maart 2010 - 13:05

    Serana:

    Ben blij dat je niet meer ziek bent! Lees elke dag je verhalen, echt leuk! Morgen met 4 mensen op 1 kamer slapen...hopelijk heb je je ipod opgeladen voor als er iemand gaat snurken hihihi... Xx

  • 11 Maart 2010 - 17:25

    Mike/jayz:

    hey joline,
    Echt superrrrrrr gaaf wat je daar allemaal doet,en ziet .Kzit elke dag vol bewondering je verhaaltjes te lezen en heb damn veel respect dat je het TOCH weer doet vind het onwijs en wat een super fotos zeg ongelooflijk mooi...pas en let je een beetje op jezelf?..en beter dat je weer beetje beter bent;) nou lieverd heel erg veel plezier nog en ga je cker weer.lezen/schrijven dikke kus mike/jayz

  • 11 Maart 2010 - 20:24

    Ron Kooger:

    Hey Joline,

    Wat kan jij lekker schrijven joh. Een heel leuk verslag en ga jou zeker volgen. Ik vind het zeer dapper van je zo in je eentje in een groot land als China. Meid ik wens je een fijne reis verder toe en kijk uit naar het vervolg van je verslag.
    Heel veel groetjes van Ron van MUIS.

  • 12 Maart 2010 - 09:47

    Marloes:

    Het wordt mijn dagelijkse ritueel om bij je op de site te kijken en te reageren.
    Dus bij deze... hihih
    Je hebt dus wat backpackers gevonden!! joehoe!!! en wat leuk dat je dat meissie tegen kwam.
    Is het net zo mooi daar als je in gedachte had?

    O en joline morgen is het zaterdag heh, dus ik verwacht een "ongepast" zaterdagochtendverhaal :Dvan je per mail, wat de jongens en ik kunnen lezen....

    luff
    marloes en jasey


  • 12 Maart 2010 - 10:59

    Jan En Christien:

    Hallo Joline,
    wat fijn dat je je al weer wat beter voelt.
    Gelukkig heb je ook wat 'reisgezelschap' gevonden, daar knap je ook wat sneller van op!
    Geniet er weer van en veel plezier tijdens jouw treinreis!
    Groetjes, Jan en Christien

  • 12 Maart 2010 - 11:36

    Janneke:

    Waar haal je toch al die tijd vandaan om zo'n uitgebreid dagboek bij te houden ;)! Hier wil de zon ook maar niet doorkomen dus ik voel met je mee! Ben benieuwd naar je verhalen over de 'verboden stad'. Geniet ervan! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 116405

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: