Oefening buitenlandse massage 2.0, weer gefaald - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Oefening buitenlandse massage 2.0, weer gefaald - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Oefening buitenlandse massage 2.0, weer gefaald

Blijf op de hoogte en volg Joline

26 April 2013 | Indonesië, Yogyakarta

Mijn vorige massage die enorm uit de hand liep, was in China.
Ik wilde het een nieuwe kans geven. Maria kende een mevrouw: Ibu Massage, die healthy massages geeft. Dat belooft wat!
De mevrouw zou na het bidden "rond" 18 uur komen. Goed, 18.45 was ze er. Met haar drie jarige kleinzoon. Het kind durfde niks te zeggen en staarde alleen maar naar me. Ik kreeg een Balinees kleed om me heen (huh, op Java? Yes, op Java).
Ibu begon bij mijn voeten en werkte zo naar boven. Gelukkig was Maria er om te vertalen. Het enige dat ik kon verstaan was ayam, Belanda, orang, saté, orang, nasi goreng en nog meer orang. Blijkbaar hadden ze het over Hollandse mensen, die veel kip eten met mensen die van saté en gebakken rijst houden. Mensen.
Het jochie stond nog altijd maar me te staren en Ibu maakte nog een grap of hij me mooi vond (vertaalde Maria). Jochie werd ongemakkelijk van die enge "tante" uit Belanda, die daar half naakt in de slaapkamer van Maria lag en werd gelukkig opgehaald door zijn moeder.
Ik moest op mijn rug gaan liggen en Maria vertelde dat mijn rug erg rood was en dat dit betekent dat ik lucht in mijn hele lichaam heb. Voor mij betekende het vooral dat ik veel pijn had van de massage.
Ibu ging verder met mijn bovenbenen, waar blauwe plekken ontstonden. Dit zijn spieren die teveel onder spanning hebben gestaan. Voor mij wederom een compleet andere betekenis.
Ze ging mijn buik masseren en vertelde Maria dat ik veel kinderen ga krijgen (OMG!!!). Heb ze maar niet uit de droom geholpen. Toen ze mijn nieren en rug onder handen nam, begon ze te kuchen. Dat schijnt vaker te gebeuren. Een ibu neemt vaak de pijn over, maar mijn hoest is helaas nog niet weg.
Mijn nek gaat ze de volgende keer nog meer doen, aangezien dit een oudere kwaal is van mij en dit niet in één keer opgelost kan worden.
Tot slot pakte ze mijn hoofd vast en voor Maria kon zeggen dat ik volledig moest ontspannen, werd mijn nek een deel omgedraaid.

Rum 2 uur later, helemaal rood, onder de blauwe plekken en met nieuws dat ik veel kinderen ga baren ging ik in bed liggen.
Volgende dag was mijn nekpijn weer helemaal terug. Heel jammer.


Goed, ik ben nu in Yogya. Vandaag naar Borobudur en prambanan geweest. Was erg mooi en ben nu enorm moe.
Heb wat foto's op mn Facebook gezet.

X Joline

Oja, teveel chilli is niet lekker!

  • 26 April 2013 - 18:47

    MArloes:

    Ik zou het gewoon niet meer proberen joline. Massage is duidelijk niet aan jou besteed.. ;-)

  • 26 April 2013 - 19:27

    Anneke:

    Hoi lieverd,

    Neem je geen cupping, dan knijpen ze je wel blauw :), ach gossie. Maar kwaad kan het niet, toch?
    Wat een mooie foto's op fb. Ik hoop dat je de foto's ook snel hierop kan plaatsen, want je belooft ons dat die nog mooier zijn. Ik wacht af ......
    Dikke knuffel,
    Mama

  • 29 April 2013 - 00:12

    Allard:

    Hi Joline. Spannend weer wat je gaat meemaken. Alle ervaringen die je nu weer krijgt kun je de volgende keer weer in je rugzak meenemen! Ik geniet al weer van je volgende verslag die gaat komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 116420

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: