Wat een overgang!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Wat een overgang!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Wat een overgang!!

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

01 April 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hola!!
Ik kan het niet te lang maken vandaag!!
Mijn laatste dag in Yangshuo ging heel relaxed. Het regende de halve dag, dus heb veel films gekeken en gelezen. Mijn maag voelde goed, maar een Canadees, die ook een beetje slangenbloed had geproefd, voelde zich niet helemaal tiptop!
Samen met mijn kamergenoot nog een film gekeken in de avond en daarna vroeg naar bed. Om 7 uur ging de wekker al, want mijn taxi zou er om 7.45 al zijn!
Na een uitgebreid afscheid met de werknemers van het hostel, ging ik dan op weg naar het vliegveld.
We waren nog geen 5 minuten onderweg op het hobbelpaadjes of we kwamen een tegenligger tegen. En de hobbelpaadjes in China zijn niet als de hobbelpaadjes in Nederland. Ze zijn maximaal 3 meter breed en dan heb je nog geluk! Dus wij moesten een stukje achteruit om de auto in een grasveldje te kunnen zetten. Ondertussen waren er al enige scooters achter onze auto gaan staan en dat had de taxichauffeur niet door. hij botste tegen een scooter aan. Natuurlijk deed deze man erg moeilijk over een krasje op zijn afgerachte scooter en ze begonnen te discussiëren. Af en toe zag ik de taxichauffeur wijzen naar mij. "Hij zou er wel snel van af willen zijn, door mij als smoes te gebruiken," dacht ik bij mezelf. Hij gaf de zeurende man een 100tje en toen reden we weer verder. Met een kwartier vertraging. Gelukkig had ik hier al enig rekening mee gehouden en kwam ik alsnog op tijd aan bij het vliegveld (in China is een uur van te voren genoeg). Het inchecken ging allemaal voorspoeding en voor ik het wist zat ik al te wachten bij de gate. De vlucht had veel turbulentie en ik werd er een beetje misselijk van. Gelukkig niet te erg, dus ik kwam zonder brokken weer aan de grond.
In Kuala Lumpur werd er op me gewacht. Tijdens mijn vlucht van Amsterdam naar Londen had ik een man uit Dallas ontmoet. Hij woont hier met zijn vrouw voor een tijdje voor zaken. Volgens mij werken ze allebei samen met Shell, dus die zaken zullen wel goed zitten. De man had me aangeboden om bij hen te verblijven in Kuala Lumpur, dus twee weken geleden stuurde ik hem hier een mail over. Hij mailde me terug dat ik de twee nachten welkom was en dat hij me op zou halen vanaf het vliegveld.
Dus hij stond daar netjes op me te wachten en we reden naar zijn huis. Onderweg legde hij me het één en ander uit over Kuala Lumpur en een half uurtje later waren we aangekomen. Hij woont in een park, waar alleen de bewoners of bezoekers naar binnen mogen. Bewakers doen de poort voor je open. Hij had me bij de bewakers voorgesteld als zijn dochter (sorry mam), want dat zou een stuk gemakkelijker zijn als ik binnen wilde komen met een taxi. We reden door en wat een huizen in het park! Hier wonen vooral buitenlandse zakenmensen, dus dan kun je je wel al wat voorstellen. We kwamen aan bij het huis en zijn vrouw was er al. Ik stelde me voor en het huis werd aan me laten zien. Het is super!
Elke slaapkamer heeft een eigen badkamer en het bed ligt ZO lekker! Ze hebben een dienstmeid en die ruimt alles achter mijn kont op. Eten wordt verzorgd en drinken wordt voor me ingeschonken.
Vandaag naar de KLtower geweest, de Petronas (helaas niet op de brug, was te laat), KLCC park en het Aquaria. De mensen hier zijn super aardig, spreken perfect Engels en heb veel aanspraak. KL is Islamitisch, dus ik val nogal op met mijn blote armen en blonde haren.
Het weer is echt lekker (rond de 35 graden).
Net lekker gegeten en zo even film kijken met de gastheer en vrouw.

Volgende bericht is vanuit OZ!!!
Ff kijken of ik foto's kan uploaden!
xxx

  • 01 April 2010 - 11:07

    Bo:

    He meis,

    Dat klinkt goed, en erg aardig van die mensen dat je daar mag overnachten.
    Toch ff 2 nachtjes relaxen. Herlich!!!

    Geniet ervan!

    X

  • 01 April 2010 - 13:06

    Saskia:

    Wat heerlijk voor je om even 2 dagen/nachten luxe te verblijven!! Foto's zijn ook weer geweldig.
    Echt leuk je verhalen elke keer weer...
    Dikke kusssssss

  • 01 April 2010 - 16:40

    Br&da:

    Lekker zo'n gratis luxe overnachting!!! Goed geregeld chick.

    Enjoy it :)

    Kus

  • 01 April 2010 - 17:35

    Karin:

    Ja, ja, kort verhaaltje. Even tussendoor lezen kan echt niet hoor! Mooie foto's. Als ik 's avonds lees (onze tijd) staat de ondertiteling erbij, is wel makkeleijker. Geniet van deze twee dagen en goede reis verder.
    xx Karin (O ja, Ernst leest je verhalen natuurlijk ook maar is niet zo goed in de reacties)

  • 01 April 2010 - 20:58

    Mama:

    Hey lieverd,

    Van de ene cultuur naar de andere, inderdaad wat een overgang. Maar het is natuurlijk wel erg leuk, dat je op deze manier van alles en nog wat mee maakt.
    Je hebt trouwens al een lekker kleurtje en dan nu nog lekker relaxen op het strand in Australie!
    Geef Tessa een dikke knuffel en heel veel veel plezie saampjes.
    xxx

  • 01 April 2010 - 22:59

    Mandy:

    Bofkont!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 116545

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: