Dagje met de boot - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Joline Deen - WaarBenJij.nu Dagje met de boot - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Dagje met de boot

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

14 Maart 2012 | Seychellen, Victoria

Hoi!!
Vandaag ben ik met de boot vanaf Praslin naar Curieuse Island geweest. Helaas konden we, net als gister, niet naar Cousin ivm de hevige wind. De zon scheen vandaag wel lekker, dus ik dacht dat het onzin was, maar toen we onderweg waren naar een ander eilandje (ik vergeet steeds de naam.. St Pierre, of een andere mannen naam), vond ik de golven al wild. Hier konden we helaas ook niet snorkelen aangezien het toch wel iets te wild was.
We gingen daarom meteen door naar Curieuse Island. En wat een prachtig eiland is dit zeg! Mooie stranden en enorme schildpadden die er rond lopen. Ze zijn zeker ruim een meter lang. Nu had ik met Alrick op Mahé ook al wat schildpadden geaaid (weliswaar illegaal en achter een hek), maar deze liepen echt vrij rond en je kon er gewoon tussen lopen. Wat een ervaring! Ik had geleerd van Alrick dat schildpadden scherpe tanden hebben en dat je ze vooral onder de kin of boven op hun hoofd moet aaien. Als een professional deed ik dit en ik zal veel toeristen mij nadoen (denk ik). De schildpadden vonden het heerlijk!! Af en toe had ik er eentje die een raar geluid maakte en hoog op zn achterpoten ging staan. Of dit nu betekende dat hij/ zij genoot of dat het een begin van een aanval was, weet ik niet maar ik ging dan maar zo snel mogelijk weg.
Half 1 was er lunch en dit was gemaakt door alle tourguides samen. Barbecue met groente en rijst. Erg lekker!
Hierna ging ik nog een weg op om naar de andere kant van het eiland te lopen. Op mijn blote voeten (de slippers lagen nog in de boot) tussen de krabben (soms wel krabben van zéker 15 cm groot!) en salamanders door hup doorlopen. Af en toe kwam ik nog een verdwaalde schilpad tegen. Ik kwam op een punt waar ik een geweldig uitzicht had en ik kon nog een stuk verder lopen, maar toen ik opeens een krab tegen kwam van zo’n 20 cm, die mijn pad kruiste, dacht ik: “hmmm mijn water is op, ik ga maar eens terug”.
Toen ik terug kwam vond mijn gids (weet nog steeds zijn naam niet) het ook wel tijd om eens terug te gaan. Ik wilde toch wel graag Anse Lazio zien, het mooiste strand van Praslin. Dit kon wel, zei hij. Dus jahoor, ik voorin in de boot en daar gingen we! Eerst lekker snel, wat ik wel leuk vond. Toen gingen we wat langzamer maar de golven werden steeds hoger. Ik werd zeik en zeik nat. Toen ik helemaal doorweekt was, zei mijn gids dat ik ook wel achterin bij hem kon gaan zitten. JA! Daar kwam hij een beetje laat mee! Maar goed, ik achterin zitten en zo proberen de spetters te ontwijken. Ik heb de halve trip geroepen: “I don’t want to die yet!!” doodeng vond ik het!! Hij vroeg of ik na een drankje wat minder bang was. “Ja, na een hele fles wel ja!” Antwoorde ik. Toen we bij Anse Lazio aankwamen vertelde hij dat er een net is uitgegooid, ivm de haai die vorig jaar twee mensen heeft vermoord. Moet je vooral mij vertellen als we aan de verkeerde kant van het net zitten! Ik scheet nu helemaal in mijn broek en ik vroeg of we alstjeblieft weer om konden draaien. Hij moest hard lachen en vroeg of ik ook nog naar het strand had gekeken, naast de golven, die ik goed in de smiezen hield. Ik heb een vluchtige blik kunnen werpen op het strand en toen zijn we terug gegaan.
Mijn gids vroeg of ik nog ergens wilde snorkelen en hij wist nog wel wat mooie stranden. “Eerst een wat drinken halen”, zei hij. En ja hoor, meneer had drie bier gekocht en een fles Red Label voor zichzelf. We gingen prachtig landschap voorbij, met veel mooi water en vogels die net langs je hoofd vliegen. We stopten bij een heel klein strandje en ik ging er nog even snorkelen. Heb al met al, twee vissen gezien daar. Het hele strandje (van zo’n 30 meter lang) was afgelegen en onder een palm hebben ons drinken gedronken en ik ben (natuurlijk) weer lekker verbrand. We hebben wat gepraat en ik vind het leuk om te horen hoe de mensen, die hier wonen of De Seychellen denken. Net als Alrick dacht deze gids hetzelfde. Er is veel verandering aan de hand, de criminaliteit wordt groter en het land wordt steeds commerciëler. Toch wel zonde om zo’n mooi land te zien veranderen, lijkt me. Vooral de Russen schijnen er een handje van te hebben om veel geld erin te stoppen.
Uiteindelijk vond ik het wel weer tijd om te gaan. Ik mocht toen de boot besturen! Ik leek wel een klein kind. We gingen slakkentempo, maar ik vond het enorm leuk om te doen. De gids zat lekker te relaxen op de stoel en ik zat aan mijn biertje te drinken en af en toe zogenaamd stoer het stuur een beetje draaien. In mijn bikini uiteraard ;) Toen ik het wel weer te wild vond worden, mocht hij het overnemen.
We kwamen weer aan bij Anse Volbert, de regio waar mijn Lodge staat en ik ben netjes afgezet door een man, we noemen hem maar even Lou de Dolly Parton fan (want dat was hij), iemand die de gids had geregeld.
Vanavond lekker eten hier in de lodge en dan vroeg naar bed, want ik ga morgenvroeg al naar La Digue. Hier blijf ik ruim 3 dagen. Ik ben erg benieuwd, want iedereen zegt dat La Digue zeer rustig is. Bijna geen mensen en weinig te doen.
Ik hou jullie weer op de hoogte!!
Nog een paar minuten en dan staan de foto’s er ook op!
xx

  • 14 Maart 2012 - 14:58

    Marleen:

    Jeetje wat reis je al een hoop af meis!! Enjoy!!!

  • 14 Maart 2012 - 15:52

    Br&da:

    wooow mega die schildpadden!!

  • 14 Maart 2012 - 16:01

    Krizia:

    Traveling girl! Beetje jammer dat die boottripjes zo rocky gaan maar je krijgt er steeds wat moois voor terug. Spreek ik je zondag? xx

  • 18 Maart 2012 - 13:53

    Janneke:

    Cool!erg mooie omgeving zo te zien!en die schildpadden zijn echt huge!vaar jij net zo zoals im mogelijk ooit ga leren autorijden?? gnagna have fun meissie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Seychellen, Victoria

Out of Africa

This time: the Tropics!

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Meet Kate

20 Maart 2012

Laatste dagen op Mahé

18 Maart 2012

In het ziekenhuis van La Digue...

14 Maart 2012

Dagje met de boot

13 Maart 2012

Op Praslin
Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 116534

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: