Op Praslin - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Joline Deen - WaarBenJij.nu Op Praslin - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Op Praslin

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

13 Maart 2012 | Seychellen, Victoria

Hoi!!
Even een berichtje vanuit mijn nieuwe verblijfsplaats in Praslin. Het op 1 na grootste eiland van de Seychellen.
Een korte terugblik... dag twee was het mega bewolkt, maar toch nog maar even naar het strand gegaan. Eenmaal op het strand had ik alleen mijn hals en gezicht ingesmeerd (is niet slim met veel wind!!).. Lag ik net lekker op mn bedje, komt er een man naar me toe en hij stopte niet meer met praten. Ik weet alles over die goede man. Uiteindelijk werd hij te handtastelijk dus heb ik hem vriendelijk verzocht snel weg te gaan. Er zijn veel mensen op Mahé, die nogal een drankprobleem hebben... Hij zal er wel één van zijn :)
Ik wilde toen gaan pinnen,maar de man bij de automaat bleef maar zeggen: no good, no good... dus de eerste machine was in Victoria, wat maar "10" minuten verder op lag. 10 minuten rijden ja. Mega stijle weg en warm dat het was! Heel veel kronkelpaden en haarspeldbochten. Uiteindelijk waren er vriendelijke Zuid-Afrikanen, die me een lift aan boden naar Victoria (een wat ouder stel). Eindelijk aangekomen, hebben ze me eerst bij de ATM afgezet en toen nog naar het busstation gebracht. Super aardig, en was erg blij met hun hulp.
Gister ben ik met Alrick het hele eiland rond gegaan, veel stranden gezien en gesnorkeld. Ook heb ik bij zijn moeder thuis mogen eten (zijn vrouw had heerlijk gekookt) en hij heeft ook meteen een taxi en tour voor hier op Praslin voor me geregeld. Die tour ging vandaag helaas niet door, ivm hevige wind maar ik word vanavond gebeld of het morgen doorgaat.
Vandaag hier op Praslin aangekomen en wat een bootreis. Eerst dacht ik dat we het eiland nooit zouden redden. Mega golven, en om de misselijkheid wat te bedwingen probeerde ik naar de horizon te kijken, maar de ramen waren zeiknat van al het opspattende water. Van links naar rechts en hup zo naar beneden en weer omhoog. Vreselijk!! Ik werd na 30 minuten enorm misselijk en ik was blijkbaar niet de enige, want het personeel stond al klaar met zakjes en doekjes. Ik keek om me heen en bijna iedereen was wit (of lichter) en aan het overgeven. En ja hoor, daar kwam ik ook! Na een kwartiertje ging het wel weer en toen we Praslin naderden, ging het al een stuk beter met me. Het enige dat ik nu nog kan denken is: Ooooo, ik moet nog een keer terug ook!!
Goed, de tour ging dus niet door, dus ik ben naar Vallée de mai gegaan. Een groot park, waar de beroemde Coco de mer te zien is. Het park viel me zwaar tegen en met een uur stond ik alweer buiten. Ik heb toen de bus terug genomen, nog even naar een strandje gegaan, maar toen het begon te regenen, maar weer naar de lodge gegaan. Van te voren had ik al gelezen dat de weg hier naartoe nogal stijl was. Kon alleen maar meevallen, dacht ik. NIET dus!! Heb me rot gezweet, maar heb het lopend gehaald (met wat tussenstops). Het uitzicht vanaf mijn lodge is dan ook wel adenbenemend!!
Ik wil nog wat foto's uploaden en mn batterij is bijna op, dus ik stop dit verhaal maar weer :)
xxx

  • 13 Maart 2012 - 10:43

    Serana Van De Braak:

    Wow dat strand...heerlijk! jammer van het kotsen...maar als iedereen het doet kan je niet achterblijven he? hihi maar goed misschien moet je niet naar mij luisteren aangezien mijn achternaam erover gaat :-) Xx

  • 13 Maart 2012 - 10:47

    Anneke:

    Wie verre reizen maakt, kan veel verhalen :-)

    (geweldig om ze te lezen)

  • 13 Maart 2012 - 10:50

    Joline:

    Meer foto's wanneer ik op La Digue zit, ik kan mn laptop hier niet opladen!!!! Grrr

  • 13 Maart 2012 - 10:55

    Mama:

    Hè gelukkig, nu kan je de volgende keer met mij meepraten :) Nee hoor, denk dat dit een tikkie erger was.
    Het ziet er adembenemend uit allemaal, super! Gauw batterij opladen voor nog meer foto's.
    xxx

  • 13 Maart 2012 - 19:42

    Yvonne:

    Wat een mooie foto's en wat maak je weer veel mee. Het is altijd lachen om jouw verhalen. Ben eigenlijk benieuwd hoe het zou zijn als je een gewone strandvakantie in Spanje zou houden.
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Seychellen, Victoria

Out of Africa

This time: the Tropics!

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Meet Kate

20 Maart 2012

Laatste dagen op Mahé

18 Maart 2012

In het ziekenhuis van La Digue...

14 Maart 2012

Dagje met de boot

13 Maart 2012

Op Praslin
Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 116521

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: