Al helemaal gesetteld - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Joline Deen - WaarBenJij.nu Al helemaal gesetteld - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Al helemaal gesetteld

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

11 Maart 2012 | Seychellen, Beau Vallon

Goedemorgen,
Na een lange, lange reis ben ik dan eindelijk aangekomen op prachtig Mahé.
M'n reis ging al met al vrij voorspoedig op een paar kleine dingetjes na. Op het moment dat we gingen landen in Dubai dacht ik nog bij mezelf: Nou, helemaal geen turbulentie!
Dat is natuurlijk de Goden verzoeken en jahoor, het vliegtuig ging van links naar rechts, beetje over de kop en nog schudden. De stewardessen moesten zich goed vasthouden en liepen snel naar een stoel om te gaan zitten. Bij het taxiën riep de piloot om dat we "wellicht wat hevige turbulentie hadden gevoeld". We zaten te dicht op een vliegtuig voor ons, wat de schommelingen had veroorzaakt. Lekker dan! Natuurlijk was ik uitermate rustig gebleven...
Ik probeer ook altijd zo weinig mogelijk naar de w.c. te gaan in een vliegtuig, omdat er anders mensen voor me op moeten staan. De ene keer dat ik ging, leek wel op een slecht Mister Bean film! We mochten eigenlijk niet ivm eventuele lichte turbulentie, maar ik moest zo nodig plassen dat ik toch ging. Van de turbulentie heb ik niet veel gemerkt, maar toen ik weer op stond viel mijn labello uit mn broekzak. Ik kan ECHT niet zonder mijn labello dus ik raakte al licht in paniek toen ik zag dat hij onder de wasbak was gevallen. Daar kon ik nooit bij!! dus ik proberen om mijn knieën, maar dat ligt je hoofd half in de wc pot. Weer op staan, kijken of ik hem wel zag liggen. Ja, dat wel. Ik beetje bukken, maar kwam er echt niet bij. De wc pot dicht gedaan en weer op mijn knieën om erbij te komen. Handpalm op de grond en vingers uitrekken. Bal van mijn hand op de grond en arm draaien. Met geen mogelijkheid kwam ik erbij. Als ht vliegtuig nou nog eens zou gaan schudden, zou ik er misschien wel bijjkomen!! Na zeker 5 minuten proberen had ik hem eindelijk.Ik liep blij de wc uit en er stond toch een rij!! Ik schaamde me kapot hahaha.

Het wachten in Dubai leek wel langer te duren dan in Parijs. Ik was natuurlijk al bijna 24 uur wakker en had nog helemaal niet geslapen tijdens de reis. Ik heb mijn ogen uitgekeken op het vliegveld in Dubai zeg!! Maar goed dat ik 2 uur had om over te stappen, want wat een winkels zeg!!! Super mooi!

De vlucht van Dubai naar Mahé ging goed. Alleen maar geslapen eigenlijk :)

Aangekomen in Victoria, de hoofdstad van De Seychellen, merkte ik al snel dat ik veel te warm gekleed was. 7 uur in de ochtend en al 27 graden!!
Het vliegveld is erg klein, wat zeker zijn charmes heeft. Ik zag niemand met mijn naambordje staan, wat ik tegen vond vallen. Na het halen van mijn koffer zag ik toch een man op me staan wachten en ik werd netjes afgezet bij het guesthouse.
Ik werd warm onthaald door een medewerkster van het guesthouse. En alles werd me uitgelegd. Er loopt gelukkig 24 uur per dag een bewaker rond en ik heb soort van tralies voor de ramen om inbrekers buiten te houden. Ook gaat om 9 uur de poort dicht. De mensen zijn erg beleefd. Ze glimlachen en groeten je, maar meer komt er vaak niet uit. Wat ik totaal niet erg vind, want zoiets als in Kuala Lumpur en China (dat ze continu foto's lopen te maken en gesprekken met je aanknopen) vind ik maar niks.
Natuurlijk zwaaien ze wel eens en op het strand komen er af en toe mensen op je af voor een klein praatje, maar vaak is dit voor een tour of om je te paaien voor watersport. Ik zeg dan maar dat ik naar mn man moet en loop dan na een aantal minuten door. Vinden ze totaal niet erg, groeten je en lopen weer door. Er rijden hier veel wagens met laadbak waar dan hele groepen op zitten. Deze zwaaien wel uitbundig, wat zeker zijn charmes heeft.
Gister ben ik mijn dag rustig begonnen. ik slaap zelf in Bel Ombre, wat een kleine regio is, naast Beau Vallon, het populairste strand van het eiland. Ik ben even naar Beau Vallon gelopen om te pinnen en de buurt te verkennen. Langs de grote weg loopt geen stoep en ze rijden soms vrij hard, dus beetje voorzichtig lopen af en toe :) Van mijn weg van het hotel naar Beau Vallon heb ik zoveel mooie vogels gezien en gehoord. Grote vlinders, die een duik nemen en net voor je neus weg vliegen. Prachtige natuur en een heerlijk zonnetje. Ik voelde me meteen thuis hier.
Ik ben nog even afgeslagen bij een kerkje en naar een kleine begraafplaats geweest. Werkelijk prachtig en pitoresk.
Na even op het strand gezeten te hebben, ben ik weer richting het guesthouse gegaan en heb de rest van de dag geslapen. In de avond heb ik heerlijk gegeten, wat ik 's ochtends al had besteld en daarna geprobeerd te lezen. Ik was nog steeds zo moe dat ik weer ben gaan slapen.

Vandaag wilde ik naar het strand gaan, maar het vrij bewolkt en winderig. Alsnog zweet ik me rot van de hitte hoor! Maken jullie je maar geen zorgen :) Zondag is wel stranddag hier, dus ik denk dat ik toch maar even een kijkje ga nemen. Morgen heb ik een tour op de planning staan met Discovery Agri tours, die overal op internet enorm geprezen wordt. Ik ben benieuwd.

Tot snel!!
xx

  • 11 Maart 2012 - 06:30

    Shaline :

    Heey Joline,

    Fijn dat je t

  • 11 Maart 2012 - 06:32

    Shaline:

    Hey Joline,

    Fijn dat je toch goed bent aangekomen.
    Geweldig om te lezen zo vooral ook om je labello actie gelachen.
    Ik wens je een hele fijne vakantie daar!
    Wacht op je andere verhalen om te lezen.

    Groetjes Shaline

  • 11 Maart 2012 - 06:55

    Anneke:

    Jij maakt ook wel weer van alles mee hè! :-)
    Hoog in de lucht, in een toilet op zoek naar je Labello. (heb je er geen 2 mee? Enne, verkopen ze dat niet in het buitenland?)
    Winkelen op het vliegveld in Dubai. Had je je Hermessjaaltje mee?
    Op de foto gezet door een politieagent. Gelukkig met je eigen toestel en niet met een flitspaal.
    Leuk verslag heb je weer gemaakt.
    Veel plezier en blijf schrijven en foto's maken.

  • 11 Maart 2012 - 06:58

    Anneke:

    Is het bij jou net zo laat/vroeg als bij ons?

  • 11 Maart 2012 - 07:07

    Joline:

    Hoi An! Nee, het is hier drie uur later :)

  • 11 Maart 2012 - 08:26

    Marloes:

    Tralies voor je ramen tegen inbrekers? Denk dat je dat beter had kunnen vertellen als je terug was :) Het ziet er super uit! Kusssss

  • 11 Maart 2012 - 10:14

    Ilse:

    Wauw! Uhhh, kan ik je niet beter daar ophalen i.p.v. Uit Parijs???

  • 11 Maart 2012 - 10:42

    Mama:

    En? Zit door dat gefrutsel onder de wc-pot, nu je schouder weer vast?

    Zo'n tropisch eiland ziet er toch wel erg goed uit!
    xxx

  • 11 Maart 2012 - 13:57

    Br&da:

    Het is weer jaloersmakend Jolien!!!

    XxX

  • 11 Maart 2012 - 15:21

    Nel:

    hey nichtje

    heerlijk daar zeg, ziet er goed uit
    geniet ervan en we blijven je volgen
    kuss van hier

  • 12 Maart 2012 - 08:33

    Janneke:

    Hey jo,
    lekker maandagochtend op mijn werk ;P, gesprek uitgevallen dus lekker de tijd om onder het genot van een kopje koffie jouw verslag te lezen ;). Klinkt iig allemaal erg relaxt en de foto's zien er idyllisch uit! Geniet van al het moois en de rust om je heen! Hier komt eindelijk ook steeds vaker het zonnetje door dus ik blijf hopen op een topzomer ;). Have fun met al tours!!!

    x

  • 12 Maart 2012 - 15:24

    Karin:

    Hoi Joline,
    Hier is het ook warm ! (maar dan van de kachel) Mooie foto's, jammer dat het zo bewolkt is, maar dat wordt vast wel beter. Het is natuurlijk een mooie manier om van je "Labello-verslaving" af te komen, gewoon kwijtraken in het toilet. Je hebt je daar vast als een slangemens in allerlei bochten gewrongen om de Labello weer terug te vinden. Veel plezier met de excursie! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Seychellen, Beau Vallon

Out of Africa

This time: the Tropics!

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Meet Kate

20 Maart 2012

Laatste dagen op Mahé

18 Maart 2012

In het ziekenhuis van La Digue...

14 Maart 2012

Dagje met de boot

13 Maart 2012

Op Praslin
Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 116495

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: