Een rustige dag - Reisverslag uit Beijing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu Een rustige dag - Reisverslag uit Beijing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Een rustige dag

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

09 Maart 2010 | China, Beijing

Was gister vroeg naar bed gegaan. Waarschijnlijk toch last van de jetlag. Werd ik vannacht wakker, met bonkende hoofdpijn en last van mijn darmen. Net als de vorige keer in Bangkok. Heb dus maar imodium en een ibuprofen genomen. Toen werd ik vanmorgen wakker van een schreeuwende vrouw onder mijn raam. Heb haar nog paar keer gehoord vandaag. Volgens mij spoort ze niet haha. Nadeel van de wc's hier is, dat je het wc papier niet in de wc mag gooien, maar in de afvalbak ernaast. Gaat dus lekker stinken!!!
Voelde me vanmorgen nog steeds niet helemaal goed, maar besloot rond half 1 toch maar eens uit bed te komen. Heb een treinticket naar Xi'an geboekt (50 euro!!!!). Ik wilde eerst ook naar Datong gaan, maar ben van dit idee afgestapt. Wat ik in de Lonely Planet lees, klinkt het mij iets te primitief en daar staat mijn hoofd op dit moment niet naar. Dus dan maar wat langer in Xi'an blijven.
Ben op stap gegaan en het zonnetje scheen vandaag lekker. Op naar de Lama Tempel. Eerst nog even langs de Bank of China. Daar pakken ze namelijk wel Maestro. Toen nog een klein stukje door.
Ik kon het niet vinden, dus ben ik naar de Lama Temple restaurant gegaan. Had iets met beef besteld, maar kreeg het echt niet op. Cola gekocht en verder zoeken naar de tempel. Blijk ik er al een keer langs gelopen te zijn! Tempel was erg mooi en ik zag ook veel Westerse toeristen. Gister had ik er echt maar 5 gezien ofzo, maar vandaag toch zeker wel een stuk of 20! Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Beijing een miljoenenstad is. Ik vind het helemaal niet druk hier!
Na de tempel nog even een klein groente/fruit marktje bezocht, waar ik langs liep en twee appels en een banaan gekocht.
Nu zit ik in een barretje vlakbij het hostel. Ik voel me weer duizelig en misselijk worden, dus denk dat ik maar weer op bed ga liggen zo. Heb morgen een trip naar de Grote Muur geboekt en moet daar al om 6.40 voor klaarstaan!!

Heb weer wat foto's op mijn hyves gezet: http://joline75.hyves.nl

xxJoline

  • 09 Maart 2010 - 10:18

    Jan En Christien:

    Hallo Joline,
    t'is niet leuk om al meteen met darmklachten te beginnen. Hopelijk ben je daar weer snel vanaf, zeker met zo'n treinreis voor de boeg. En die Chinese w.c.'s is ook niet alles, daar kun je beter niet op hoeven zitten onderweg!
    Aan de foto's te zien, is het er erg nat en koud, zorg dus goed voor jezelf.
    Groetjes, Jan en Christien

  • 09 Maart 2010 - 10:40

    Karima :

    Hi Joline,

    Even op gang komen en een beetje oppassen met wat je eet de eerste dagen! Maar veel plezier morgen, wow amazing!
    greets,
    Karima

  • 09 Maart 2010 - 12:51

    Wil En Peter:

    Lieve Joline,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Het is weer heel leuk om je zo te volgen via het reisverslag. Wat heb je al weer een hoop meegemaakt. Het lijkt wel of je al een week weg bent in plaats van twee dagen. We blijven je volgen. Geniet lekker van alle mooie dingen die je tegenkomt op je reis! Veel liefs van Wil en Peter.
    P.S. Lees net je laatste bericht dat je ziek bent. Beterschap en zorg goed voor jezelf!

  • 09 Maart 2010 - 21:48

    Ursula:

    Hi wijffie,

    Je bent er al, wat gaat de tijd snel.
    Gauw beter worden en
    niet te veel vlees eten, je lichaam en geest moeten nog acclimatiseren.

    Take care xxx
    Liefs Urs + Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 116429

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: