Relaxen in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu Relaxen in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Relaxen in Xi'an

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

17 Maart 2010 | China, Xi'an

Nu echt een keertje een kort en bondig verhaal van mijn laatste waarnemingen van China!

Nadat Natalie was vertrokken ben ik wat gaan eten en heb ik twee Zweedse meisjes ontmoet. Ze waren erg aardig en we hadden afgesproken om die avond in de bar wat te gaan drinken. Het eten was trouwens echt HEERLIJK! Had lekker kip curry (niet te verwarren met kip kerrie!) met rijst!
Ik ben half uurtje later al naar de bar in het hostel gegaan en zag een jongen alleen zitten. Ik besloot gezeelig bij hem te gaan zitten en al snel kwam zijn vriend erbij. Beide Canadees en ze hadden een geweldig verhaal over de Olympische spelen in Vancouver. Zij waren de enige niet-Nederlanders in het Heineken House. Je moest je Nederlandse paspoort laten zien om daar naar binnen te kunnen, dus ze waren naar binnen geglipt en hebben die avond meegezongen met een optreden van Marco Borsato en ze hebben me zelfs wijs gemaakt dat ze het album Wit Licht hebben gedownload! De twee Zweedse meisjes kwamen erbij en na een uur besloten we (helaas was het mijn idee) om op zoek te gaan naar een karaoke bar. Met hulp van het hostel hadden we er snel eentje gevonden en we hadden onze privé karaoke kamer in een zeer luxe club! Die avond de longen uit mijn lijf gezongen met Britney Spears en Elton John en daarna weer vroeg mijn bedje in!
Die dag erna ben ik met de Zweedse meiden naar een "Folk house" gegaan, waar ze ook thee proeverijen hebben. Dit hebben we uitgebreid gedaan. Ook nog even over een marktje gelopen bij de moslim quarter en toen weer terug naar het hostel. Die avond ben ik in mijn eentje de fontein show geweest bij de pagode (de meiden gingen naar Beijing) en wederom vroeg naar bed!
Gister ben ik met de fiets over de stadsmuur gegaan en heb erg genoten! Het weertje was heerlijk (rond de 20 graden) en het zonnetje scheen ook lekker!
Terug in het hostel wilde ik foto's uploaden, toen twee Amerikaanse jongens bij me kwamen zitten. Ze geven Engelse les in een stad in China, en spreken ook een aardig woordjes Chinees. We hebben ons gewaagd aan de eenden nekken en schouders en JEZUS die waren heet zeg! Het Chinese meisje waarvan we het hadden gekregen moest erg lachen en zei dat we een appel moeten eten wanneer het heel heet is! Dus goede tip om mee te nemen! Heb toen de appel gelaten voor wat het was en maar een biertje achterover gegooid. Hielp ook erg goed! Ben toen met een NEderlandse jongen en één van de Amerikanen wezen eten bij een sushi tent en me erg vermaakt! Terug in het hostel had ik met de Canadezen afgesproken een biertje te gaan doen, aangezien één van die twee slecht nieuws van het thuisfront had gehad en wellicht terug moet naar Canada. Gelukkig heeft hij net gehoord dat hij nog niet terug hoeft, dus vandaag is hij al een stuk vrolijker. Zo goed als alles is gister voor me betaald, het zijn allemaal echt heren hoor!!
Vandaag St Paddy's en de Ierse jongen, die ik in Beijing had ontmoet is hier nu ook gekomen dus dat wordt een groot feest vanavond met zijn allen!!
Ben erg blij dat de mensen hier echt open zijn en ik al veel vrienden heb gemaakt. Helaas ga ik morgen alweer verder naar Chongqing! DAar is het weer nog warmer, dus zal er heerlijk van genieten!

Hoop dat daar ook alles nog steeds goed is!!

xxJoline

  • 17 Maart 2010 - 04:02

    Tessa:

    Hey hey, klinkt zeer goed allemaal leuk dat je veel mensen ontmoet, enjoy!

    XXX

  • 17 Maart 2010 - 06:51

    Br&da:

    Zo...jouw facebook wordt weer aardig aangevuld met vrienden als ik het zo lees. Superleuk!!!

    Succes met je verdere trip!!

    Kus

  • 17 Maart 2010 - 08:37

    Janneke:

    hey meis, flink aan het genieten hoor ik al ;) Houden zo!!! Hier niet zo'n feest, ikmoet in mei mijn kamer uit ;S. Hard aan het zoeken dus maar gelukkig volgende week ff lekker de sneeuw in ;)!!

    Dikke X en Keep on shining!!

  • 17 Maart 2010 - 09:22

    Marloes:

    Leuk joh!!! klinkt allemaal te gek..
    Je hebt het iig naar je zin. Goed zo!

    Morgenochtend vroeg begin ik aan mijn wereldreis (hahaha) met de trein naar oostenrijk. Zit ik van de week te piepen dat ik het maar niks vind alleen met zoveel overstappen en snachts. hihih en dat terwijl jij alleen aan de andere kant van de wereld zit. Blijkt maar weer uit hoe stoer ik je vind!

    Tot snel.

    luf Xje sis

  • 17 Maart 2010 - 09:39

    Monique:

    He Jolientje,Alles goed zo te horen.....en eindelijk wat leuke boys om je heen!
    Dat maakt het allemaal een stuk prettiger denk ik. Veel plezier en geniet ervan
    dikke knuf van monique

  • 17 Maart 2010 - 15:27

    Karin:

    Hoi Joline,

    Jij bent nooit lang alleen! Het is weer feest in China. Weet je dat ook korte verhalen best lang zijn? Hier gebeurt niet veel spannends dus ik ben blij dat ik met je mee reis.

    xx Karin

  • 17 Maart 2010 - 16:20

    Bo:

    Hey meis,

    Wat ben je toch fanatiek met berichtjes sturen!
    Ben er wel blij mee, want dan blijf ik nog een beetje op de hoogte.

    Geniet er lekker van!!

    XXX

  • 17 Maart 2010 - 19:05

    Mama:

    Ja, ja, lopend en fietsend door China.. wat zal je gespierd terugkomen! Maar ik zie dat je vest en rgenjas uit zijn? Klopt die temperatuur bovenaan dit verhaal wel? Dat heb je dan goed bekeken zeg, om daar nu te zitten ipv hier.
    Veel plezier nog en dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 116413

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: