Eindelijk in het prachtige zuiden van China!! - Reisverslag uit Chongqing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu Eindelijk in het prachtige zuiden van China!! - Reisverslag uit Chongqing, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Eindelijk in het prachtige zuiden van China!!

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

23 Maart 2010 | China, Chongqing

Halloooooo daar!!
Hier weer een verslagje van mij!
Heb de laatste twee dagen Chongqing heerlijk NIKS gedaan. Zondag heb ik mijn boek gelezen en gepooled. Toen kwam er de enige andere toerist naar me toe en hij vroeg of ik mee ging eten bij een goedkoop tentje (50 cent voor een kom noodles, die je niet op krijgt). Daar zei ik geen nee tegen, dus we ging samen op pad. De mensen vonden ons zo fascinerend! Meisjes die binnen zaten kwamen giechelend naar buiten om zonder iets tegen ons te zeggen naast ons te komen zitten. En de eigenaars van het tentje kwamen steeds thee bijschenken. Heerlijk gegeten (al waren de pan en de lepel echt TE smerig voor woorden) en toen snel terug naar het hostel, want ik moest plassen. Ik ben echt al gewend nu aan de toiletten. Zonder moeite doe ik mijn broek naar beneden! Hahaha.
In het hostel nog even een film gekeken en toen naar bed gegaan.
Gister de hele dag weer mijn boek gelezen en films gekeken en natuurlijk gepooled met de knappe barman! We konden alleen geen woord tegen elkaar spreken, want hij kon maar een paar woorden Engels. Wel erg gelachen, alleen.. ja.. je weet niet zo goed waarom heh! Om 7 uur kwam mijn taxi om me naar het station te brengen. Afscheid genomen van de zeer vriendelijke mensen van het hostel (ze noemden me ook allemaal bij naam, zo weinig gasten waren er!!). En toen op naar de trein!
Even moeten zoeken, maar had toen de juiste wachtruimte gevonden. Gillard, de andere toerist, kwam er ook aan. Deze bikkel nam de bus naar het station. Mij niet gezien hoor, met zo'n grote tas in de bus! En samen wachten en hopen dat er een boodschap op het bord zou komen. Ik zag nog een toerist en Gillard liep erop af. Bleek een jongen die hij al kende vanuit Chengdu. Hoe toevallig! We hebben aan wat Chinezen gevraagd of zij meer wisten over de trein en ineens stonden er 20 Chinezen met handen en voeten uit te leggen dat er een vertraging was. Na een half uur kwam er iets op het bord en we liepen snel die kant uit. En toen waren we de hoofdattractie van de avond. Eén Chinees kwam tegen ons praten en gelukkig was er een meisje dat Engels kon, dus die was de tolk. Ik keek even op en zag zeker 100 man om ons heen staan en allemaal dingen aan ons vragen. De trein had uiteindelijk 1,5 uur vertraging, maar zonder verveling zijn we die door gekomen. We mochten de trein in!
In de trein zag ik wat Engelsen, die ik in Xi'an had ontmoet en nog even met hen gepraat en toen naar bed gegaan.
De reis duurde 20 uur en heb hiervan 15 uur geslapen. Laatste uurtje met de Engelsen gepraat en nadat we aan waren gekomen, ben ik samen met hen in de bus naar Yangshuo gegaan (de andere twee jongens gingen naar Guilin). We werden door een man de bus bijna ingeduwd, en nog even onderhandeld over de prijs. Het zou een uur duren, maar na 1,5 uur knepen we hem toch wel. Gelukkig kwamen we snel aan.
Ik had al een hostel geboekt, maar de Engelsen niet. Dus op zoek naar een hostel voor hen. Ik liep er met mijn backpack achteraan. Zodra we er één voor hen hadden gevonden kreeg ik een taxi naar de Giggling Tree. Nummers uitgewisseld, want ik zit ver van de stad af. En toen in de taxi!! De man was alleraardigst, maar toen we van de weg af gingen en verder door het bos over de bumping roads reden (in het donker zonder lantaarns), ga je je toch even afvragen of je het levend gaat halen! Maaaar gelukkig na een paar minuten stond ik voor mijn hostel.
Nu lekker gedouched en hier zitten veel Nederlanders! Morgen met een groepje naar de rijstvelden en dan weer even bijkomen!
Ik heb niet heel veel foto's gemaakt dit keer!

Ben echt moe nu, dus na de foto's meteen slapen. Bedankt voor alle berichtjes en mailtjes! Ik reageer er morgen op!!
xxJoline

  • 23 Maart 2010 - 15:38

    Marloes:

    Kan wel weer zeggen klinkt allemaal super. Maar wordt zo afgezaagd he om te zeggen. Maar het is wel zo!

    Dikke kus marloes en jasey

  • 23 Maart 2010 - 16:46

    Mama:

    Een keertje sauna wordt nu wel een makkie hè? Haha.
    xxx

  • 23 Maart 2010 - 17:55

    Karin:

    He bikkel, en dan vinden wij onze voorbereiding voor Sardinie al heel wat. Jij boekt gewoon een trein en een hostel in China! Wordt je niet vreselijk nerveus op zo'n druk station? We kijken al weer uit naar het volgende verhaal.
    xx Karin en Ernst

  • 23 Maart 2010 - 23:09

    Jan En Christien:

    Hallo Joline,
    ver van de stad, maar je zit wel midden in een prachtig stukje natuur. Als je tijd hebt, ga in de omgeving fietsen en zeker ook een tochtje per bamboevlot over de rivier, Moon Hill beklimmen enz.
    Doe je Paulien, Pelle en Karst de groeten van ons?
    Geniet ervan, Jan en Christien

  • 23 Maart 2010 - 23:17

    Jan En Christien:

    we zien dat de link niet helemaal onderstreept is, hij werkt dus niet goed. Het makkelijkste is de link helemaal kopiëren naar de adresregel boven.
    Groetjes, Jan en Christien

  • 24 Maart 2010 - 00:43

    Tessa:

    Vet man! Echt leuk om je verhalen te lezen!

    XXX

  • 24 Maart 2010 - 13:04

    Vanessa:

    Woh wat een drukte op het station!!
    En wat een sterallures zal jij hebben zeg, als je terug bent.
    Dat zal dan wel tegenvallen. hahahaha
    Nou geniet er lekker van, dan genieten wij van je verhalen!

    X Vanes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 116558

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: