"You are Chinese now" - Reisverslag uit Yangshuo, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu "You are Chinese now" - Reisverslag uit Yangshuo, China van Joline Deen - WaarBenJij.nu

"You are Chinese now"

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

29 Maart 2010 | China, Yangshuo

Om in de woorden van Robert Long te zeggen: "Vanmorgen vloog ze nog"! Niemand wist waar ze hem vandaan hadden en niemand wist waar hij was en hoe hij eruit zag... We vroegen ons allemaal af wanneer en hoelaat hij zou arriveren, maar geen persoon kon ons wijzer maken. "Hoelaat moet hij er sowieso zijn?" vroeg iemand aan mij. "Half 6", zei ik vol spanning. De sfeer in de Giggling tree was om te snijden. De hele dag was ik nerveus. Vragen stroomden door mijn hoofd en met zweterige palmen probeerde ik mijn boek te lezen. Dit lukte ook niet, dus dan nog maar een rondje lopen. Terug gekomen zag ik dat ik nog geen half uur weg was geweest. "Verdorie, waar blijft hij nou? Misschien weet de kok het!" Dus ook aan hem gevraagd. Deze spreekt geen Engels, dus daar schoot ik ook niks mee op. Om 17.35 kwam ze naar me toe. "Joline, it is time...." Alsof mijn laatste uur had geslagen, liep ik achter haar aan. De keuken in. "Where is it?" vroeg ik angstig. De kok bukte en pakte een katoenen zak met een grote knoop erin. "Is it in there?" met grote ogen keek ik naar de zak. "Yes, you wanted to see it, right?" vroeg ze. Ik knikte en de kok wees dat ik naar buiten moest lopen. Hij maakte de zak open en haald de slang eruit. Hij was een stuk kleiner dan ik me voorgesteld had. Hij was niet giftig, had ik mij laten vertellen. Alle meiden van het hostel hadden hun handen voor hun mond en ogen weggedraaid. Ze konden dit niet aanzien. Ik bleef maar foto's maken. De kok pakte het hoofdje beet en knipte de keel door. Zo makkelijk doe je dat nou! Ik maakte een klein gilletje en werd even onpasselijk. De andere kok had een glas rijstwijn klaar gezet en de slang werd leeg gedrukt. Het bloed werd gemengd met de rijstwijn. Er was mij van te voren gezegd dat ik hier ook een slok van moest nemen. Eerst weigerde ik, maar 1 slok kan vast geen kwaad. Dus al mijn moed heb ik bij elkaar geraapt en een slok van het bloed genomen. Door de wijn smaakte het naar alcohol, maar de nasmaak is alsof je en wondje hebt en deze met je mond probeert leeg te zuigen. Als bloed dus! "How do you want it?" kreeg ik nog als vraag. "Just soup", antwoordde ik. Een klein half uurtje later zat ik heerlijk te smullen aan mijn slangen soep en veel nieuwsgierige blikken kwamen af en toe even kijken hoe het eruit zag. Sommigen waren dapper genoeg om te proeven en sommigen keken snel en liepen dan weer weg. "You are Chinese now", zei Luke trots tegen me. "Chinese people also drink snake blood. You are very close to Chinese now," zei hij nogmaals. Stoer nam hij een grote hap van het vel van de slang en ik kon aan zijn blik zien dat hij het moeilijk kon doorslikken. Hij loog en zei dat het erg lekker was.

Gister ben ik met twee Nederlanders en één Duitse man met de "boot" van Yangdi naar Xingping geweest. Het was erg mooi en ondanks mijn buikpijn (zal wel van de kookles gekomen zijn) heb ik erg genoten van het prachtige uitzicht van het karstgebergte. De tocht duurde twee uur en het weer zat erg mee. Veel moeten zwaaien! Er waren tientallen grote boten met Chinese mensen en deze vonden ons allemaal erg interessant. Foto's maken en zwaaien maar! Heb ook een foto teruggenomen, HA!
De rest van de dag rustig aangedaan, want mijn buik was nog erg van streek. In de avond nog met een groep gezeten en toen weer vroeg naar bed!

Vandaag overdag even naar de stad gefietst en daarna veel geprobeerd te lezen. Zoals jullie hierboven gelzen hebben, was ik nogal zenuwachtig voor mijn diner, dus ik kon mijn gedachte er niet echt bij houden. Na deze hele gebeurtenis ben ik snel doorgegaan naar de lichtshow. Met een groepje van vijf zijn we met de taxi opgehaald. De show was erg mooi, maar niet zoals ik verwacht had. Als iemand tegen mij zegt dat ik naar een lichtshow ga, dan verwacht ik een lichtshow. Dit was een show in het donker, dus moeten ze wel licht gebruiken wil je iets kunnen zien! Dat wil niet zeggen dat het niet prachtig was. Er werd inderdaad wel wat met lichten gedaan en de vrouwen hadden mooie verlichte pakjes aan (in totaal waren het 600 deelnemers!!) en de muziek was ook erg fascinerend. De show was op het water tussen de rotsen, dus decor was ook niet echt nodig. Heb geprobeerd foto's te maken maar het zijn maar twee goede geworden, helaas! De lichtshow is trouwens door dezelfde man geproduceerd als de opening van de Olypics in Beijing 4 jaar geleden. Vandaar dat het ook zo'n succes is.
5 minuten voor de show zie je al de helft van het Chinese publiek opstaan en weglopen. "Is het zo slecht?" vroeg ik mezelf nog af? Maar dit was niet het geval. Toen de show afgelopen was, snapte ik waarom zij al weggingen. Chaos met duizenden voordringende Chinezen! Verschrikkelijk! Het einde van de show was wel erg mooi, dus ben blij dat ik toch gebleven ben en de chaos overwonnen heb.

Als het weer morgen meezit, ga ik naar de Moonhill. Zo niet, dan zal het films kijken worden. Mijn laatste dag morgen alweer!! En dan ga ik naar Kuala Lumpur!

Verder gaat het super hier en hopelijk bij jullie ook!!

xxJoline

  • 29 Maart 2010 - 14:48

    Twan:

    Vet leuke foto meid!!

  • 29 Maart 2010 - 16:07

    Mama:

    Ik heb liever dat je gewoon een nederlandse meid blijft, hoor!
    Jij hebt lef zeg, maar waar smaakt het nou naar?
    Ik vind dat de foto's toch wel mooi geworden zijn.
    xxx

  • 29 Maart 2010 - 18:25

    Tanja:

    Jemig Jo, wat ben jij grensverlegend bezig....
    Persoonlijk ben ik wel in voor aanpassen aan buitenlandse gewoonten, maar het bloed drinken van een slang....weet niet of ik zo ver zou gaan.
    Leuke foto's en je verhalen blijven boeien.

    Tanja, André & Eva

  • 29 Maart 2010 - 20:52

    Yvonne:

    Ik vind je echt heel dapper. Ik had dat bloed niet gedronken. Is er ook iets wat je absoluut niet zou doen?
    Foto's en verhaal is zoals altijd geweldig.
    Groetjes

  • 30 Maart 2010 - 06:10

    Dikke Kus Michelle:

    GATVERDARRIE! Ik durf niet eens naar een slang te kijken in de dierentuin. Laat staan zijn bloeddrinken en hem eten! Schouderklopje of 20 voor jou!!


  • 30 Maart 2010 - 07:06

    Br&da:

    Whaaaa engerd..dat je dat durft...respect!!!
    Gelukkig ben je nu wel Chinese :)
    Is wel iets om trots op te zijn toch :D

    Kus

  • 30 Maart 2010 - 09:28

    Marloes:

    Gadver!!!! dat je dat durft! Hoewel de soep er niet vies uitziet, oogt een beetje als vis.

    Leuk je ff aan de tel gehad te hebben..
    Veel plezier nog he!!

    Kusss

  • 30 Maart 2010 - 17:40

    Mark,willeke,iza&???:

    YYOOO,

    heeeerlijk zo'n slangetje.
    grote meid hoor!!!
    hahahaha
    ik had het niet gedaan (denk ik) aan de andere kant ken je je ook niet laten kennen.

    moeten zeggen van iza dat ze jouw ook mist.
    ze wil je weer pesten.

    wat is eht olgende wat je gaat eten "hond" .
    succes

  • 30 Maart 2010 - 20:15

    Vanessa:

    Je neemt, hopen wij, niet het recept mee, toch??!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 116425

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: