Jeej!! Aangekomen bij Tessa!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Jeej!! Aangekomen bij Tessa!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Jeej!! Aangekomen bij Tessa!!

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

03 April 2010 | Australië, Sydney

Mijn tweede dag in Kuala Lumpur was erg fijn. Ik had wat uitgeslapen en mijn taxi kwam mij om 11 uur ophalen. John (de man bij wie ik kon verblijven) heeft 6 maanden in het Marriott gewoond, dus hij had geregeld dat ik mijn bagage daar voor de hele dag kon opslaan. Dat was lekker, want mijn vlucht ging pas om half 10. Aangekomen bij het Marriott wist de jongen al wie ik was (hoe dan??? vraag ik me af) en natuurlijk kon mijn spullen daar achterlaten!
Ik ben toen naar de Pavilion geweest. Dit winkelcentrum is zo groot, dat kun je je niet voorstellen! Het heeft 8/9 verdiepingen en 2 torens. Ben daar een uurtje of 2 zoet geweest. Ik ben er bijna doorheen gerend, puur om mezelf niet te lekker te maken met de Gucci, Prada, Louis Vuitton en Chanel spullen, die daar als warme broodjes over de toonbank vliegen (en JA het is allemaal echt).
Ben daarna lopend naar China Town gegaan. Omdat ik dit jaar nog niet genoeg Chinezen heb gezien, ben ik ze maar op gaan zoeken. Het was nog een flinke wandeling en ik was ook even de weg kwijt, maar volg de Chineesjes en je vindt je weg er wel naartoe. Vond niet echt dat het veel voorstelde, dus ben al snel weer terug gelopen. Ondertussen was het al rond een uurtje of 3 en ik zag dat er een festival gaande was in verband met de Formule 1, die nu plaatsvindt in Kuala Lumpur. Ik ben op een terrasje gaan zitten en heb er een heerlijk broodje zalm gegeten. Het festival bleek nog niet begonnen te zijn, ze waren aan het soundchecken. Zoals elke dag in KL, begon het rond een uurtje of 4/ half 5 te regenen. Nog snel mijn broodje binnen opgegeten en toen mijn spullen in het Marriott opgehaald. De taxi bracht me naar Centraal station en van daaruit kon ik de Express trein naar het vliegveld nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Binnen 15 minuten zat ik al in de trein. Heb een gesprek gehad met een man en (zoals velen) gaf hij mij zijn visitekaartje. Ik was aangekomen op het vliegveld en ik maar zoeken naar mijn vlucht. Ik kon niks vinden, maar zag wel een Air Asia loket. Ik liep erheen en vroeg waar ik naartoe moest. "Naar een ander vliegveld", was haar antwoord. "Pardon?" Ik schrok me rot en zag mezelf de vlucht al missen. De vrouw vertelde me dat ik naar terminal LCC moest, een half uurtje van het vliegveld vandaan. Dat moest weer met de taxi. Zou me 45 RMB gaan kosten. Beetje geschrokken en teleurgesteld liep ik naar de balie van de taxi om een ticket te betalen. Gelukkig had ik nog 4 uur, dus er was maar heel even stress. De jongen van de taxi was erg snel in een klein half uurtje was ik al bij de desbetreffende terminal. Ook hier was het goed zoeken naar mijn vlucht. Even was ik bang dat ik weer bij de verkeerde terminal zat. Maar toen zag ik de enorme rij voor de counter staan en wist dat ik goed zat. Nog even dubbel check en ja, ik zat goed. Achterin de rij nam ik plaats en 5 minuten later keek ik achterom. De rij was verviervoudigd! Jezus, wat een mensen gaan er naar Australie! Al viel het in het vliegtuig mee, want deze was half leeg.

Om 7.10 landde ik in Goldcoast. "Alles volgens plan!" dacht ik tevreden bij mijzelf. Er was mij al verteld dat er enige security checks zouden volgen. Dus alles netjes volgens de regels had ik ingevuld in de toeristenkaart.
Ik was besnuffeld door de hond van de security en ik mocht mijn tas van de band halen. Er werd me gevraagd wat voor medicijnen ik bij me had en of ik een wapen bij me had. Hier antwoordde ik nee op en ik mocht doorlopen naar de volgende man. Deze onderzocht mijn tas en hij vroeg of ik hout bij me had. Ik haalde vechtstokjes (die had ik voor Stephan gekocht) uit mijn tas en nog wat houten spullen. De stokken werden als wapens gezien, dus ik mocht na de check meelopen met een politievrouw. Deze zei dat ik had moeten zeggen dat ik een wapen bij me had. Ze vroeg ik verbleef en ik moest Tessa haar adres opgeven. Ik probeerde Tessa te bellen, maar ze nam niet op. Ik vertelde dat ze buiten de deur op me aan het wachten was. Samen met een man mocht ik snel naar Tessa om haar adres te vragen. De eerste ontmoeting met Tessa was dan ook: "Tes!! Wat is je adres??" Verbijsterd keek Tessa mij aan en zonder dat we echt hoi tegen elkaar konden zeggen, moest ik weer weg met de man. Gelukkig waren de politiemensen erg aardig. Ik legde ze uit dat ik de stokken als hout had gezien en niet had gerealiseerd dat het ook een wapen was. De vrouw wilde dat ik iets tekende en ik maakte nog een grapje door te vragen of ik teken dat ik nooit meer Australie in mocht. Ze lachtte en zei dat ik alleen tekende dat ik de stokken had ingeleverd. Een collega kwam eraan en ze legde het verhaal uit. "What were you thinking?!!" vroeg de man met een lach. "I'm sorry! Just bought it for a friend." zei ik verlegen. Ze lachtten en ik mocht weg. De man zwaaide me uit en eindelijk kon ik Tessa een knuffel geven.
Aangekomen bij haar huisje, heb ik heerlijk gedouched en daarna naar een winkelcentrum en de film "Alice in wonderland" gekeken in de bios.
We vielen allebei in slaap in de bios, dus Tessa is net even gaan slapen. Vanavond stappen en morgen de kater uitslapen.

Groetjes en xxx uit Australie!!

Helaas nog geen foto's kunnen maken.. Komen zsm hierop!

  • 03 April 2010 - 09:06

    Anneke:

    Jeetje Joline, jij maakt ècht ALLES mee. Gelukkig gaat het prima met je. Leuk, vriendinnendingen doen zo ver weg van huis. Genietervan

  • 03 April 2010 - 09:10

    Marit:

    hey wat een verhaal haha, straks moest je nog naar de gevangenis;)>
    Wees maar blij dat het zo is afgelopen haha.
    HEEl veel plezier daar nog he!

    Gr. Marit

  • 03 April 2010 - 09:22

    Marloes:

    Whahahhahahah wat een giller weer.Raakte je niet in paniek?

    Je bent KL dus lekker in de watten gelegd! Heerlijk hoor..

    Heel veel plezier bij tessa.

    Dikke kus

  • 03 April 2010 - 09:24

    Mama:

    Ben je van de ene minuut op de andere, zomaar ineens een crimineeltje...
    Weet je advies niet meer van Derk? Beter naar je neefje luisteren, hè?

    Wat zal er veel door je hoofd zijn gegaan op dat moment, zeg.
    Veel plezier bij Tessa.
    xxx

  • 03 April 2010 - 15:23

    Yvonne:

    Wie veel onderneemt maak veel mee. Maar jij maakt wel hele rare dingen mee. Gelukkig konden ze er om lachen en is het goed afgelopen.
    Heel veel plezier en ik ben benieuwd wat je morgen weer meemaakt

  • 04 April 2010 - 06:29

    Toon:

    Erg leuk om te lezen allemaal maar nog leuker om het allemaale mee te maken, gelijk heb je.
    Blijf je nu de rest van de tijd in Australie?
    Groetjes van mij, Cynthia, Robin en Lotte.

  • 04 April 2010 - 11:45

    Karin:

    Jij weet je toch overal weer te redden! Knap hoor. Geniet van je weekje Australie en groeten aan Tessa.
    xx

  • 06 April 2010 - 06:53

    Saskia:

    Oh oh oh.. Jolientje toch.. haha.
    Veel plezier bij Tessa en dikke kusssss
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 116407

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: