Hippies en adrenaline - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joline Deen - WaarBenJij.nu Hippies en adrenaline - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joline Deen - WaarBenJij.nu

Hippies en adrenaline

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

08 April 2010 | Australië, Sydney

Hooooi!!

Hier een berichtje vanuit Oz.
Gister zijn Tessa en ik naar Byron Bay gegaan. In de ochtend moest ze naar school, dus rond 11 uur stapten we in de auto. Het weertje was weer lekker,zonnetje deed goed zijn best.
Byron Bay is een hippie stadje met veel toeristen en backpackers. En natuurlijk een hoop hippies. Ik had mijn hippie (of mc hammer) broek al aangetrokken. We hebben heerlijk genoten van een "pie" en zijn na wat winkeltjes in en uit lopen, naar het strand gegaan.
Na paar uutjes op het strand was het wel weer tijd om te keren naar huis en vroeg naar bed te gaan.

Het plan van vandaag was om naar Dreamworld te gaan. Onze wekker ging al om half 9 en een uurtje later zaten we wat duf (vooral ik) in de auto. Het is niet zo ver rijden naar Dreamworld. Het park gaat om 10 uur open, maar duidelijk waren we te laat! Het was loeiend druk! We hebben toch ruim een half uur in de rij moeten staan om een kaartje te kunnen kopen. Eindelijk mochten we naar binnen en van te voren hadden we al wat achtbanen opgezocht waar we in wilden. Doelbewust liepen we op de eerste af om de adrenaline wat op te pompen. Na de eerste achtbaan zijn we meteen naar de meest angstaanjagende gelopen (zie filmpje hiervan op mijn hyves http://joline75.hyves.nl. Deze is later op de dag opgenomen). De rit zelf duurt maar iets van 10/ 20 seconden, maar je gaat ruim 160 km per uur. Eerst word je afgeschoten, je rijdt enorm hard vooruit, gaat dan recht omhoog en gaat dan weer recht naar beneden en achteruit.
De derde achtbaan, was de "Giant drop". Je zit in een bakje om een paal en wordt 120 meter omhoog getrokken. Je blijft dan iets van 20/30 seconden hoog hangen en dan val je met een noodgang naar beneden. Die was best eng, kan ik jullie zeggen! Je zit dan in die bak en gaat dan (sneller dan ik dacht) omhoog. Je hangt daar dan bovenin en je kan genieten van het uitzicht. Ik niet. Half in het Nederlands, half in het Engels mompelde ik hoelang we nog bleven hangen en Tessa praatte ook wat in zichzelf. Aftellen heeft ook geen zin, want wanneer je bij de 1 bent, kun je nog paar keer tot 1 tellen. Dan voel je het bakje nog iets hoger gaan en voor je je het kan realiseren zoef je naar beneden. Tijd om te gillen is er niet echt en wanneer je toch wil gillen, lukt het niet door de enorme snelheid waarmee je gaat. In 6 seconden ben je weer veilig beneden.
Blij dat ik weer op de grond stond, zijn we wat gaan eten. Hierna in een waterachtbaan gegaan. Van die ronde bootjes, waar je een beetje nat in wordt. Zeiknat kwamen wij eruit. Natuurlijk alleen Tessa en ik weer. De anderen in ons bootje waren nog praktisch droog. Tijdens de tocht maakten wij ons een beetje druk om mijn tas, die nat was geworden. Toen hoorde ik de anderen "Oooh" zeggen. Ik wilde nog achterom kijken, maar toen kreeg ik een golf water over me heen. De vreemde mensen in onze boot lachtten, maar ik was me rot geschrokken! Tessa had ookeen groot deel water over zich heen gekregen. Echt drijfnat kwamen we weer uit het bootje.
Met onze nattigheid stonden we in de rij voor de volgende en tevens de laatste attractie, "AVPX". Met lasers moesten we de vijanden om proberen te leggen. Geweldig was dit spel!
Eind van de dag zijn we tevreden naar de auto terug gelopen om vanavond de stad weer in te gaan!

Ik ga weer wat foto's oploaden. Heb er niet heel veel gemaakt. Filmpje kan ik hier niet uploaden, dus het filmpje kun je op http://joline75.hyves.nl zien.

xxxJoline

  • 08 April 2010 - 08:21

    Br&da:

    Haii Jolientje,

    Jaja..dat gaat hard. Yvet zit nu ook in Australie..in Cairns op dit moment. Is vast niet in de buurt van waar jij zit ;)

    Nou geniet er nog even van die laatste 2,5 week

    Kus

  • 08 April 2010 - 09:36

    Marloes:

    Jezus wat eng!! ik heb t fimpje bekeken. Whaaaa wat eng... Zit er wel super uit allemaal zeg. Stikjaloers!!!

    Tot snel..
    kuss

  • 08 April 2010 - 10:07

    Mark,Willeke,Iza&???:

    Leuk allemaal, lekker genieten!!!!!!!!!!

    Wat een weertje daar zeg!!! Wil dat het hier ook zo is, snik,snik!!
    Het zonnetje heeft zich de afgelopen dagen wel veel laten zien, dus mag eigenlijk niet klagen!!

    Geniet nog van je laatsten weken en dikke kus van ons

  • 08 April 2010 - 16:54

    Karin:

    Ik wordt al misselijk als ik naar die achtbanen kijk. Heftig hoor! Hier is het tijdelijk ook zonnig maar nog lang niet zo warm als down-under. We zien elkaar al weer deze maand.
    xxx

  • 10 April 2010 - 17:22

    Vanessa:

    Hey Joline,

    Wat gezellig, een vakantieverhaaltje op de deurmat!!!!
    Dank je wel!!

    Heel veel plezier nog!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 26 Sept. 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 116537

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Brazilie 2.0

21 April 2013 - 19 Mei 2013

Indonesie

09 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Out of Africa

29 December 2010 - 21 Januari 2011

Reis nummer drie

07 Maart 2010 - 25 April 2010

Azië... again!!

06 November 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

24 Mei 2011 - 30 November -0001

Terug in de tijd met de Griekse Goden

Landen bezocht: